Manjakan diri anda, untuk anda.

2:32:00 pm

Assalamualaikum..

Aku ni bukan lah penggemar kedai spa. tak macam perempuan or maybe some lelaki yang dengar je "spa" terus excited nak masuk. kat spa leh buat macam macam. from kuku till urut mengurut.

bab urut mengurut? lagi lahhhh aku tak minat. hahah. bagi la free sekalipun, tak ape lahhh..aku lagi rela duduk tunggu kawan kawan sume siap kena urut, layan phone main game.

chop chop!! urutan ape kah yang korang bayangkan ni? ha? ha? jangan fikir lain eh.. body massage biase, tak lebih OKAY!

aku pernah try body massage ni dulu, mak aih sakit!

nak facial pun aku tak berape gemar sebenarnye. sebab bagi aku sakit bile kena picit picit blackhead sume tu. i dont know, aku memang bukan yang jenis tahan sakit. and the idea of "untuk cantik kena tahan sakit" tu memang bukan untuk aku la eh..bia la tak cantik camni asalkan aku tak perlu tahan sakit. huhu. apekah??

nak pergi spa, for one session dah kos 70-80++..ade facial lah, ade mandi susu la, mandi tu la mandi ni lah. tapi mandi takde lah sakit, ye dak?

for kebanyakan perempuan, spa ni bestfriend diorang. entahlah macam mane eik..kalau aku terase nak pegi spa, aku akan fikir "ahh nak badan cantik bukannye ade orang boleh tinguk pun,,bukannye ade laki".. or "alaa nak kuku cantik pun, bukannye de boyfriend nak tinguk".

so, tak la aku gi spa jawabnye. buat simple steps penjagaan kulit kat rumah sudeyyy..

but now, aku terfikir, kenape eh aku berfikiran macam tu? ape kite nak nampak cantik ONLY sebab nak impress orang lain ke? bukan sebab kite sayang kan diri kite sendiri.

one moment!! before u love somebody else, u must love yourself first!!

bile kulit cantik, tak kusam, bukannye cantik dipandang je, tapi juga menandakan kulit kita sihat! tak ke good news tu??

so adakah ini bermaksud aku nak gi massage and buat facial? and terima slogan "nak cantik kena tahan sakit?"

NOPE. still aku tak leh nak pakai slogan tu okay. slogan ke ? moto? eh?

cuma ape yang berubah ialah pemikiran aku, it just gonna make us look stupid if we are trying soooo hard to impress somebody else (which in the end they doesnt care at all). do it because u love yourself. lagi berbaloiiiii...

bila kulit cantik, kulit sihat, penampilan terjaga.. insyaAllah kita akan lebih berkeyakinan and lebih happy..

So, u guys yang ade around Kota kinabalu, and who love to manjakan diri di spa, boleh datang ke spa my sist, name spa die Austral Beauty Cantre. (wahh ni la sebenarnye tujuan post ni. nak promote product. HAHA!) terletak kat Austral. kat sini ade macam macam including menicure pedicure, body massage, foot massage, facial, bathing, and many more.

insyaAllah harga untuk semua masih lagi affordable. seriuosly AFFORDABLE. keadaan kedai yang selesa, cukup sesuai untuk korang berehat rehat.











sekian terima kasih!! :)

You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe