Kenapa Susah Nak Lupakan Bekas Kekasih.

7:30:00 pm

Assalamualaikum.

Mari bercerita pasal love love lagi. hewhew.

Last time aku post pasal "easy steps to heal a broken heart". Kali ni nak cakap pasal "kenapa susah nak lupakan dia."

Kena admit jugak lah, compared to lelaki, orang perempuan ni lagi susah nak lupakan ex dia. ni ramai orang cakap lah eikk..even lelaki sendiri mengaku. kuikuikui. Anywaysssssss....

Korang dah break beberape bulan, even aku ade seorang kawan baik yang dah setahun dah break, tapi sampai sekarang still tak boleh lupakan ex die. Kite selalu cakap yang kite dah move on, and kita happy just being single.

Don't say "im okay being single" when the truth is you don't say something that you don't feel. In denials 
Denials.

Move on ke? setakat mana?

Happy ke? setakat mana?

Even after long time, kenapa kita masih menyebut-nyebut nama ex kita, masih terfikirkan dia sebelum tidur? masih teringin nak tahu pasal dia?



Still ambil tahu.
Lepas break, ye la dah tak ade connection between korang. tapi korang still nak amik tahu pasal dia. hidup ke lagi die? sihat tak? pergi kerja tak hari ni? minggu ni ade training rugby ke tak? segala-galanya lahhhh korang nak tahu. Siap nak tanye kat kawan kawan ex korang lah..nak tanye kakak die lah..abang die lah..Yep, ini mungkin bukan hanya sebab korang just nak tahu, mungkin juga sebab korang rindu. Thats why la, anything yang korang leh dapat information pasal die, pun bleh buat korang tersenyum for a second.
Well, tak salah bila ade sifat mengambil berat kat orang yang kite sayang, tapi orang kat belah sana ade ambik berat lagi ke pasal korang? mane? takde sound pun?

Teringat kenangan lama.
Alahaiii ni memang susah sikit nak halang. pergi mana-mana teringat, kat situ tempat pertemuan lah, tempat makan tomyam same-same lah..tempat bercuti sama-sama lah, tempat karaoke sama-sama lah, every little things pun dah boleh buat korang teringat. apatah lagi bila kita masih menyimpan barang or hadiah dari dia, mesti susah nak ignore perasaan teringat. lepastu tengah drive, pasang radio, keluar plak lagu yang korang pernah nyanyi same-same time bercinta dulu, hahh sudah,, berjuraian airmata! hewhew. Perempuan ni sentimental sikit. ape-ape pun ade sentimen buat die. even tempat duduk kat dalam restoran yang korang pernah makan bersama pun perempuan akan ingat. thats why, semakin kenangan lame bermain kat dalam otak, semakin kita menguatkan lagi ingatan kita pada dia. lagi parah bile ade yang suke pergi ke tempat tempat yang dia pernah pergi dengan ex die. nak melepaskan rindu, sanggup drive jauh jauh, mengimbau semua manisnye detik detik tu. ceewah!  its not easy nak buang kenangan lagi lagi kenangan tu manis. setiap kali teringat boleh buat kita tersenyum. but AGAIN, orang belah sana ade ke teringat pasal kenangan korang? ade?

Masih sayang.
kalau time berpisah tu adalah kerna sebab yang tak dapat di elakkan, bukan sebab membenci satu sama lain, sudah pasti lah hati masih sayang. bila hati masih sayang lagi susah la nak melupakan bekas kekasih. orang kata, lama lama  nanti lupa la sayang tu. yeke?

Still mengharap
Selepas semua yang berlaku, kita dah sama sama mendoakan kebaikan dan kegembiraan hidup antara satu sama lain. sama-sama redha dengan perpisahan, and kita pun nak yang terbaik untuk die. tapi jauh di sudut hati, semua yang kite ucap kat bibir tu langsung tak sama. sebenarnye perasaan mengharap tu masih tebal di dalam hati. mengharap yang one day dia akan text kite, tanye khabar, or one day dia akan call, cakap kat kita yang dia rindu, or mengharap yang dia akan datang balik pada kita and semua akan kembali seperti waktu waktu happy dahulu. Perasaan mengharap ni boleh membunuh, bila kita mengharap, kita berhadapan dengan samada kegembiraan, atau kehampaan. Kita sepatutnye sedar, bila kita sepatutnye berhenti berharap. Sebab, lebih kita berharap, lebih sedih kita nanti. Lebih sakit kita nanti. Mungkin dia betul betul dah move on, dah bahagia bersama orang yang dia sayang.


Okayyy, Situasi yang lain, katalah, sukar nak lupakan ex kita, tapi memang bukan sebab perasaan cinta dah,

Tak dapat terima kenyataan.
Mungkin bukan sebab pentingkan diri sendiri. mungkin kerana kita dah berusaha berhempas pulas, untuk bersama sama fight for the relationship, tapi after dah buat macam macam, hubungan berkecai jugak. Some people tak dapat menerima kenyataan bila mana die fikir dia dah lakukan yang terbaik, dah berkorban macam macam untuk kekasih dia. Seeloknya, belajarlah menerima kenyataan. Tak semua ape yang kite rancang akan menjadi.

Banyak persoalan
Time korang break up dulu, kali terakhir korang berhubung, korang bergaduh besar. sudahnya, banyak persoalan dalam kepala otak korang yang belum terjawab. why this? why this? why this? trust me, even aku pun kalau boleh ade 1000 persoalan yang aku still nak kan penjelasan. so, hari hari pun kita still dibayangi dengan persoalan demi persoalan. masih ade rase tidak puas hati. mencari di mana silapnya dalam hubungan korang yang lepas.

Perasaan benci dan marah.
Sebenarnye perasaan benci dan marah ni tak elok, sebab lagi kite benci, lagi kite berdendam, lagi kita susah nak lupakan bekas kekasih kita. Memaafkan itu lebih mulia. tapi, tahu, bukan lah senang hendak memaafkan lagi lagi bila korang lah mangsa.

Ini daripada pemerhatian and pengalaman aku je lah. tak ade lah buat research paper betul betul pun. Ape pun, kita kena sentiasa sedar, jika tuhan betul betul ingin menyatukan kita dengan orang tu, in shaa Allah satu hari nanti pasti akan bersama jugak. jika ada jodoh, satu hari nanti akan bertemu kembali jugak. kalau betul sudah tak ade keizinan Allah untuk bertemu lagi, doakan saja lah dari jauh. semoga kesihatan nya terjaga, dan hidupnya baik baik saja..


Belajarlah dari kesilapan, don't give your 100% dalam bercinta, sudahnya bila apa apa jadi, kita frust tak sudah. kan sendiri yang sakit.

'Coz when a heart breaks
no it don't break even, 



Sekian terima kasih :)

p/s: 18055 and still counting, thank you viewers. dont hesitate to leave ur comment okay.. :D










You Might Also Like

75 comments

  1. btol.100% sme ngn situasi aku skang.persoalannye adekah die juga rndu n teringat kat kite bile kte sdg rindu n igt kat die??or die mmg dah lupe kan kite lgsg??huh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa Susah Nak Lupakan Bekas Kekasih. - I Told You About This. >>>>> Download Now

      >>>>> Download Full

      Kenapa Susah Nak Lupakan Bekas Kekasih. - I Told You About This. >>>>> Download LINK

      >>>>> Download Now

      Kenapa Susah Nak Lupakan Bekas Kekasih. - I Told You About This. >>>>> Download Full

      >>>>> Download LINK I2

      Delete
  2. hmm...sejak kebelakangan ne dia rajin kol sy..sy da buang no fon dia, then sy x tgk skrin just terus pickup fon...dia rupenye...ble tnye knp..dia jawab sajer je..itu apa maknanya??
    geram pun ade n pada masa yg sama...rindu...tapi sy nak maju ke depan..malas nak pikir lagi hal dia....

    ReplyDelete
  3. hurmm..cinta lama menggamit kenangan..baru2 ni aku mimpi ex aku,dlm mimpi tu aku bahagia je ngn dia..smlm lak instinct aku rase dia dh kawen,ak stalker fb adik dy..lpas tu nmpk album wedding dia..perhhh..berderau jantungku..aku senyum & happy untuk dia..walaupun mmg aku syg sgt kt dia..dulu sblm ak kawen dia ckp dia pon syg aku,tp takut xleh bahagiakan aku,tkut nanti dia kecewakan aku,ko sedar x aku nk kawen lg 2bulan boleh plak ko ajak aku jumpa,mulanya aku dah bersiap tp aku xsampai hati,sbb aku pk aku dh nk kawen,then aku cancel jmpa ngn my ex..huhu..
    laa ni aku rase menyesal gak nape aku xjumpa dia time tu..nk tau gk pe isi hati dia time tuu..sebulan lpas aku kawen dia call aku,kateny just tny khabar..tp aku rase dia rindu aku..haha..slpas aku kawen ko block fb ko..ko tuka no..pe laa motif ko..aku tau kita mmg xde jodoh..aku dh redha pon..wlpn geram gk kdg2,bila aku igt ko,kdg2 masuk dlm mimpi lg..sakit plak hatii rase..hurmm..sebenarnya aku pon tingin nak jumpa ko..sbb ak mmg syg ko tp ko mcm x sungguh2 je..tu yg aku kawen je ngn hubby aku. tp alhamdulillah hubby aku baik cam ko. dlu ko selalu ckp sape nk jage aku nt,baikkah org tu..ko selalu risaukan aku..aku hargai tu..buat pengetahuan ko,aku mmg masih sygkn ko,rindukan ko,tp aku xkn cari ko,biar lah jd kenangan terindah buat aku,mcm lagu kenangan terindah dr samsons yg pernah ko tujukan untuk aku dlu2..huhu..kita sama2 dh ade keluarga masing2..doaku sentiasa ada untukmu MAJS. JAGA SOLAT
    JAGA KESIHATANMU
    JAGA DIRIMU ELOK2
    pesanmu selalu di ingatanku

    KAU ILHAMKU

    ReplyDelete
    Replies
    1. Well .. ur case look little same as me ... kengkadang trmimpi die .. stalk fb .. yea ... dh kawen(dh ade baby) .. skrang dh nk msuk 3 thn dah break .. aku pun x tau lg camne nk lupekn die .. sshh.. smpaikn ade xde mood nk couple lg ... xtau la sbb rindu or something, just honestly , menyesal kenal ... aku harap sgt prasaan camni akan hilang ... hope trbuka hati utk org laen ..

      Delete
    2. same goes to me, dah try macam2 untuk jaga dia, mengalah walau bukan slah kita, kerana terlalu sayang kan dia, block semuanya, cari pulak jalan macmana nak contact dia. hmmm rindu awak hana

      Delete
    3. AnonymousJuly 04, 2022

      Sama la sy dgn ex last contact 2006 lps tu sy kawin dan xpernah jumpa smpaila 2020 dan lebih parah sy 1 tpt keja dgn dia..Allahu dugaan bila jumpa hati bedebar
      Msh ad rasa rindu kenangan lama..moga2 aku kuat dan terus buang dia dr dlm hati ni🥺

      Delete
  4. AnonymousJune 02, 2015

    hmm..aku ni dah berkawin..tapi masih ingat kat exgf..dia pon dah ada bf..kami terjumpa last yr..actually aku planning nak buat2 terserempak sedangkan aku tau dia mmg nak gi tempat tu..kami update news masing2..dia nampak tenang je..aku pula yg berdegup sgt kencang hati ni...muka dia masih cute mcm dulu..cuma badan dia naik sikit sbb semakin dewasa..mataku tak dpt berkelip dan hanya fokus tgk muka dia..sampai dia pon takut..haha..maafkan aku sebab tgk camtu..actually aku nk tgk ko puas2..sebab pasni tak tau bila lagi dpt jumpa...dah hampir 5 tahun kami putus..tapi terlalu susah aku nk lupakan ko..setiap hari aku teringat ko.sebelum tido..bangun tido..humm..ntah la...everytime teringat ko..aku akan berdoa dlm hati semoga kau bahagia..kat sini aku nk bagitau..aku syg sgt kat ko..kita berpisah bukan kerana membenci tapi kerana aku terpaksa memilih antara cinta dan tanggungjawab..aku tau hati kau hancur..jgn ingat hati aku ni x hancur..emmm..ntah la..assalamualaikum...

    ReplyDelete
  5. Melupakan sesorang yg kita cintai bukannya sesuatu yg mudah..apatah lagi kita pernah menggambarkan yg kita akan berkahwin dan mempunyai keluarga bersamanya.
    Dipisahkan oleh jarak dan tugas dia sbgi anggota keselamatan..contact no yg hilang...lost contact sb berpindah.Bertahun menunggu,mengharap tanpa ucapan selamat tinggal adalah sesuatu yg amat amat menyeksakan.Tapi hidup mesti diteruskan.
    Setelah bertahun berlalu seorg kawan menyampaikan khabar ttng nya...bertemu di fb dan status masing-masing sudah berubah.Berkawan di fb tapi masing- masing membisu seribu bahasa.Biarlah..mungkin itu lebih baik.
    Perasaan padanya mg msh spt dulu ketika mula2 jatuh cinta padanya.Adakala dia muncul didalam mimpi dan keesokan paginya bangun dan menangis seperti orang bodoh.Untuk apa air mata itu?..alangkah bodohnya.
    Saya berterus- terang dengan suami,mg saya tak pernah berahsia dgn suami.Saya minta bantuan dia agar mengalihkan perhatian saya suaya saya tidak merasa kesakitan itu seorang diri.Sesuatu yg harus dilupakan dan sesorang yg bersama kita harus kita hargai.

    ReplyDelete
  6. Aku pon alami benda yg sama..even skrg exbf aku dah kahwin,aku still stalker fb,ig...siap kt google pon aku stalker dia..teringat kenangan dgn dia...kadang sampai aku menangis mengenangkan kisah percintaan yg x kesampaian..Mr R,I doakan u gembira bersama wife u..u lelaki terbaik yg I pernah kenal..u paling Giler, paling kelakar,paling muka xmalu,paling x emsem,paling gemok..! Tipu la wei klu I ckp x rindu kat U..Giler rindu ni sampai termimpi2 daa..u jgn perasan pulak erk..even dulu kita rapat sekejap je, tp kesannya sampai skrg..huwarghhhh...sedihnyeee...I harap u sihat selalu ye,jaga kesihatan,jaga family dan semoga u terus berjaya di masa akan dtg..
    #stillmissyou

    ReplyDelete
  7. Setiap cinta ada tarikh luput nya huhu

    ReplyDelete
  8. Bagi saya, cinta memerlukan keberanian. Jika perasaan anda sgt menyukai / mencintai seseorg, tambahan pula anda telah meluahkan perasaan tu pada si dia, maka bersedialah utk berjuang demi cinta. Jgnlah bagitahu si dia bahawa anda menyukai / mencintai nya jika anda tahu ia takkan menjadi apa2. Itu hanya akan mengecewakan si dia jika dia membalas cinta anda sepenuh hati dia. Oleh yg demikian, dirumuskan cinta mmg memerlukan keberanian utk seseorg mengejar impiannya utk terus hidup bersama pasangannya. Jadi buat mereka2 yg dok kecewa bagai, bagi saya anda hanya ada dua (2) pilihan: tetapkn hati utk terus melupakannya, atau beranikan diri utk mengejar perasaan cinta anda sehingga menjadi kenyataan. Apapun pilihan anda, lakukanlah dgn ikhlas sambil berdoa mudah2an agar mendapat petunjuk dari Tuhan.

    ReplyDelete
  9. Aku tak nak bcnta sbb dya tngglkn aku atas alasan nak bangkit n brbakti pada parents . Aku sdia kut ssh sng brsmnya .. Aq sdh korbnkn smuanya utk dya masa ku.. Bila dya ssh aku dtg kpdanya .. Apa tue blm trbukti.. Dya ssh nk kwn dgn aku blik..

    ReplyDelete
  10. Bru td chat ex tnya kaba. Kiranya aku try nk clearkn hati aku. Nk move on haruslah face that problem. Tp ttba pulak aku pndai jatuh hati skali lagi kt dia. Walaupun dia cuma ckp "oh ok" tu je. Ntahla. Susah nak paham hati sendiri.. Mgkn dia dh bhgia dgn gf dia. dan xpernh langsung fikirkan aku. Aku ni je fikirkan dia hari2.. Haiya. Huhu.. Doakn aku temui kebhgiaan yg sama.. Aamiin

    ReplyDelete
  11. aku masih terkenangkan memori dengannya. dating di pondok kat kampungnya waktu malam..walaupun kekadang kejap je kami bertemu tapi perasaan gembira dan tenang sentiasa aku rasa bila bersama dengannya. dia pemain bola sepak. memang kekadang dia busy dengan jadual permainan dan latihan tapi tak pernah dia lupa untuk mesej bertanyakan khabar.bayangkan pernah dia gi pancing ikan pastu bawa balik ikan tu dan masak untuk aku dan suapkan untuk aku. mana nak jumpa lelaki macam ini. dia tak pandai romantik tapi kalau dia nak buat sesuatu untuk aku dia akan buat. tapi semua itu berubah bila dia mula bergaul dengan budak-budak yang memang tiada masa depanlah katakan. entah bagaimana dia kenal dengan mereka pun xtau. wajah cerianya bertukar jadi cengkung.jarang call atau mesej sampailah suatu malam dia entah tanpa sebab pukul aku, cekik aku sampai sakit.itulah malam terakhir aku jumpa dia.daripada insan yang paling aku sayangi dia menjadi seseorang yang amat berbahaya untuk aku.kawannya bagitau dia terjebak dalam aktiviti dadah dan dah dibuang daripada pasukan bolanya.keadaannya memang teruk sekarang.aku cekalkan diri untuk jauhkan drpadanya tetapi aku gagal.rindu pada Ahmad Firdaus yang aku sayangi dulu, yang melindungi aku dan menjaga aku dan bukannya seorang yang memukul dan mencederakan aku.pernah beberapa kali aku mimpikannya dan setiap kali dalam mimpinya dia berwajah sugul dan matanya berair. ya Allah, apalah harus aku lakukan.ujian paling hebat pernah KAU berikan kepada aku.

    ReplyDelete
  12. Ini ayat yg aku pegang.."We're not meant to be together".. Tapi still remember until today. Sampai aku dah kawen dn ada anak. Kdg2 terpk watpela aku ingt lagi kat dye.. dye pon dh bahagia ngan org lain, anak pon dah ada. But then, "Some love lasts a lifetime, but True love lasts forever"..

    ReplyDelete
  13. AnonymousJune 17, 2016

    Tah la..kdg aku rsa bodoh giler diri ni sbb x dpt lupakn dia. Aku rsa bdosa dgn suami aku sbb slalu tbygkn dia. Knp la aku kna terlibat dlm hidup ko. Nape la ko sntiasa nk jdi the best di mata aku. U have the charisma.. i just hate u a lot becoz i cant 4get u. Almost 4 years.. tlg la jgn dtg lgi dlm mmpi aku. Aku penat tringatkn stiap kngn dgn ko. Sikap ko yg anggap sume bnda bodoh aku ckp sbg bnda penting, ingat semua pekara yg aku sndiri lupa aku pna sebut, tgu aku dlm hujan smp ko sakit, usahakn bawak aku kuar dr kl cari laut sbb aku gila laut, bwk aku tpt kngn kita di menara tinjau, hantar aku blk rumah even jarak umah kita sorg utara n selatan, menyanyi utk aku, menari dgn aku smbil candle light lunch (hehe) nak nangis aku igt, ko dtg cri aku kt ofis baru aku n lepas dgn guard semua (bijak even kawalan ketat), ko usaha kumpul duit blikn aku jam n hp msa ko tgh dlm kesempitan, ko sgt penyayang, n lelaki paling gentle penah aku jumpa dlm hdup aku.. demi allah.. aku penah cintakn ko tramat sgt.. tp sejak berkawin, aku usaha sebaik mungkin buang prasaan cinta tu. Aku ttp anggap ko sbg kngn terindah dlm hidup aku. Cinta dah berjaya buang...cuma sayang masih bersisa..
    satu je aku mtk, jgn tinggal solat mcm slalu ko buat dulu. U are perfect to me. Cuma tinggalkn solat tu yg cacatkn perasaan aku thdap ko yg buatkn aku ragu2 untuk teruskn dgn kom Jdilah suami yg penyayang thdap isteri ko n anak2 ko skng. Jgn gunakn daya tarikan yg ada pada diri ko utk buat org lain terjatuh hati pd ko sbb ko dah ada tnggungjawab skng ni. Smoga allah ampunkn dosa ko n aku atas sebarang khilaf yang kita buat thdap allah sepanjang kita bersama. May allah bless u B.. BBTT / BBTB

    ReplyDelete
  14. AnonymousJuly 25, 2016

    entah la..saya dulu disayangi...kalau saya xmsg dia boleh marah2..kalau saya merajuk dia akan cari,pujuk dan lakukan apa saja untuk mendekati saya. Saya bahagia dulu dgn dia tetapi semuanya berubah setelah hampir 5 tahun bersama. Kami banyak bergaduh even perkara2 kecil, saya banyak mengalah dalam setiap pergaduhan, saya meminta maaf even bukan salah saya coz saya sayang dia. kami mula berjauhan ketika papa dia sakit..dia memberi alasan untuk memberi perhatian pada keluarga. saya akur kerana itu tanggungjawab tetapi kena memperlakukan saya sebegini. Dia lebih utamakan sahabat dia...FB dia...saya nie diperlukan jika perlu. Ketika dia susah sampai xda duit nak belanja saya lah yang setia disisi, dia sakit sayalah yang jaga dihospital, sekarang ini sayalah musuhnya, saya lah bebanannya. Dia block saya kat FB, dia block whatapps saya,dia block no saya. Apa salah saya? sekurang2nya kalau dah benci saya, beritahulah saya kenapa ? jangan abaikan saya bersendirian tanpa hala tuju. Saya berdoa pada tuhan untuk menguatkan hati saya hari2. Saya moody berhari2. Saya kurang selera makan. Untuk apa semua nie? dia boleh happy2 pergi open house sana sini. Dia bermegah dgn kehilangan saya. Mana perasaan awak? mana perikemanusian awak? mana kasih syg kita dulu? sampai hati dia buat saya mcm nie. saya cuba untuk tidak membenci dia, saya cuba untuk tidak mengganggu dia kerana saya syg sgt kat dia. Tapi Allah lebih mengetahui yg dia sebenarnya tidak layak untuk saya. Allah aturkan semua ini kerana ada sebabnya. saya mula pasrah dan ikhlas menerima. Even susah saya nak lupakan, saya tetap berusaha untuk melupakan dia. Even luka saya sebesar lautan, saya akan hilangkan dengan selautan kabus yg menutupi diwaktu pagi. Manusia xlari dari kerinduan, jadi saya cuba mecari jalan untuk saya tidak mengigati dia. Ya Allah, kau kuatkanlah hatiku, teguhkan imanku, ketemukan ku pada mereka yg ikhlas menerimaku seadanya. Hati ini xkuat ya allahh, saya dah xmampu untuk menghabiskan 15 jam sehari hanya untuk mengingati dia. Awak, saya doakan awak bahagia dgn apa yg awak kejarkan sekarang, saya dah pun pulangkan segala pemberia awak semalam kerana saya xmampu nak memilikinya apatah lagi melihatnya. Saya berdoa agar kesihatan awak berkekalan coz saya sorang saja disekelilingmu yg tahu akan penyakit awak. Saya sentiasa doakan awak yang baik. Semoga semua ini ada hikmahnya dan insyallah saya akan Move On dan mencari kebahagian saya sendiri. Amin

    ReplyDelete
  15. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  16. easy to say move on but hard to do that shit. T_T

    ReplyDelete
  17. Already 3years+ , i still cant forgot everythg. Miss you MHMH. ��

    ReplyDelete
  18. mmg sakit nak lupakan sy baru je break dng gf. walaupun kteorg still kerja tempat sama. still text pasal kerja. susah untuk lupakan dia. walaupun sudah tau dia ada lelaki lain sudah text dia or call. berat nak tglkan dia sb kteorg work together

    ReplyDelete
  19. baru break bulan 8 yang lepas. masih dalam proses move on. walaupun aku cuba lupakan dia dengan sibukkan diri buat aktiviti lain dan elakkan diri pergi tempat yang mengingatkan dia. tapi ingatan tu datang dalam bentuk mimpi yang mana aku tak boleh elak langsung. nak move on tu tak semudah yang disangka. sebab kenangan tu susah nak lupa melainkan kau lupa ingatan. selalu doa kat tuhan kalau dia bukan jodoh aku. hilangkan dia dari fikiran dan hati ini. tapi dia tetap ada. seems like. he will be in my heart forever. :(

    ReplyDelete
  20. I miss him.. yes.. I really miss him 😞.. tak boleh move on weyh.. stiap kali nk buat bnde.. asyik terbyg je.. xtau laa knp.. even da try so hard nak buang jauh2 prasaan nie.. tapi still xbleyh.. rasanya dia tetap akn berada dlm hati nie.. mungkin xpernah kluar dari hati nie.. 😞

    ReplyDelete
  21. Rnduu sngt kt dy. Hari2 stalk dy . Even dy ckp dy da ad org laen . Tp mudahnya dy trima laki laen . Bru jew mnggu lpas kmi break . Tp sy pozitifkan diri , mngkin dy ckp mcm tuw sbb nk sy lupakn dy . Tp knapa ? Trgamak dy ckp mcm tuw . Sy ni mcm pngemis , pujuk jew dy . Trobek jnji2 dlu kt dy . Tp dy still tk blh trima sy . Besar sngt kew slah sy ? yela kn . Silap sy jgak . prgi mrah dy smpai mncarut . Tp dy mula dlu . hm Bila diingt blik , besar sngt kew slah sy tuw ? Sy tk blh nk lupakan dy . Tringt jnji dy , gaduh steruk mne pn . ttap ng hbungan ni . Dy ckp , dy syg sy . Syg hbungan ni . Dy tkot hilang sy . Yew slama ni sy jga jew dy . dy ni pnas baran sikit . ego . sbb tuw kdang2 sy tenkin blik dy . sbb sy pn tk blh kwl jgak mrah ni . tp tkpe . sy trima kkurangan awk tuw . tp dy ? tk blh trima kkurangan sy . hmm . smpai dy cri blik ex dy . bribu prsoalan dlm fkiran sy , mncari mne silap hbungan ni . Ya allah . rnduu nyew kt dy.

    ReplyDelete
  22. This entry make me feel want to cry. I baru lepas stalk ex i. Sebak sbb dia btambah hebat, maju, berjaya. If only I didnt hurt him and sabar. Tapi antara kita tetap susah untok bersatu. I hope he is happy now. Me? Let me survive.

    ReplyDelete
  23. So true. I feel you

    ReplyDelete
  24. br terjadi semalam. Berselisih kereta kt traffic light balik dr opis. Kereta ex bf xkanlah x kenal. Terus aku down gila, menangis2 x henti smpi ke hari ni. Plg hard core... suami tgh drive kt sebelah yg aku melekat muka kt cermin kereta tahan air mata duk perhati kereta kelisa hitam tu berlalu pergi dr pandangan mata.... dah 2 tahun tp tetiba rasa rindu tu menjengah di hati. ��

    ReplyDelete
  25. Assalam,

    Saya dh lame dh breakup dgan ex saya dan kitorang dh lame lost contact dn saya pun hampir totally lupa dia.. Dan tengah tahun haritu kitorang terserempak dan kitorang borak mcm biasa .. Mcm xde ape berlaku,even saya tau yg dia still lagi on relay dgan pompuan yg die curang dgan saya,tapi saya okay je dan sya pon baik jugak dgan gf dia dan sya dh lama maafkan dia,. Sye dgn ex sye berhubung mcm biasa ,cm xde ape,bergurau,berbual dan lagi la,.. Sampailah satu hari tu, saya npak status whatsapp dia up mnda2 sedih,mcm broken haha dn sye try tnye okay x?mcm sedih je.. Mmg takla dia kata die breakup dgan awek yg dia sanjung tu kan hahahaaha..rupenyee mmg dahh break..dalam hati ni taktau la nk suka ke nk sedih gakke nk ckp padan muka ke hahaha taktau laa..dan semakin lama sya tgok dia mcm xde hala tuju tu.. Saya jadi mcm selalu teringatkan dia, yela dlu dia seksa aku tipu aku,dulu benciii gileeee dia dan skrg saya selalu tringatkan dia.. Stiap kali nk tidur selalu nmpak muka dia.. Serabuk pun adeee benci pun ade. Saya taktau dh knapee..segala brg yg dia bgi smua sye dh buang. Sye mula tringatkan dia smenjak dia break dgan pompuan tu . Hmmm.. Knape ek?

    ReplyDelete
  26. bila kita ssh nak mulakn perhubungan.. n ssh nak menerima cinta dari dia.. ssh juga nak mengharungi dugaan setelah menerima dia.. keindahan besama lebih sedikit dr kesusahan bersama.. namun kita ttp menerima baik buruk dn sentiasa menharapkn akan ada perubahan.. sedikit perubahan adalah satu kejayaan yg besar buat kita.. kenangan pahit adalah yg termanis bg kita..dan kenangan yg indah adalah terpahit utk kita harungi... kepada yg masih merindui menyanyagi dan mengharap.. jika kita x mampu mengubah hati dia utk kembali kepada kita.. maka kita la kena merubah hati kita.. klu kita tak mampu megubahnya.. berdoalah kepada yg maha esa.. supaya hati kita segera berpaling... dia yg menemu kan kita dan dia juga yg memisahkn kita.. dia yg membuka hati kita.. dan dia juga yg akan menutup hati kita.. jawapan paling tepat jika seseorg menanya kamu. kerana apa kamu menyintai sy?? sy menyintai kamu kerana allah.. semoga hati hati kita semua kembali tenang.. insyaallah..

    ReplyDelete
  27. Walaupun dah 25 tahun belalu kenapa saya mengingati dia sedangkan saya yg putus hubungan dengan dia, dia tak salah apa2 pun pada saya kerana dia berjauhan dengan saya dia di utara saya di selatan Walaupun saya sudah berumahtangga kerap bermipi dia dalam tidur saya hingga lah satu ketika saya ingin menguhubungi dia ingin memita maaf Walaupun sudah 25th belalu sejak akhir2 ini saya mak in teruk mengingati dia mencari di fb wajah dia di map rumahnya kerana saya rindukan dia... mengapa jadi begin.. ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang susah nak lupakan..

      Delete
    2. sya faham apa yang anda rasa tu...case kita sama je...tapi hakikatnya dia masih ingat ke kat kita balik walaupun dia da ada keluarga sndri...sedihkan

      Delete
  28. setelah 2 tahun,sy still tak boleh lupakan dia . terpisah hanya kerana perbezaan budaya . dia bangsa arab , dan sy malaysia . MY dad tak boleh terima dia . hanya Allah tau betapa hancurnya hati ni .. remuk sangat!! sepanjang 2 tahun datang la mana2 lelaki untuk kenal saya , pintu hati sy bagai terlock untuk mereka . mengalir air mata saya untuk type coretan ni .keluarga family dia smua boleh menerima dia cuma side sy x nak terima dia .. sy tak nampak apa kesalahan ex bf saya hanya kerana my dad takot kehilangan saya jika saya mengikut dia ke saudi selepas berkahwin . sedangkan dia bekerja di malaysia dah tinggal di sini hampir 9 tahun . walaupun kami dah putus . hingga kini kami still berhubungan . even sy block dia di wassap untuk 3 bulan , dia still mencari sy jugak . baru2 sy ke Kl sy jumpa dia .. masing2 perasaan ingin berjumpa . sy rasa bahagia sangat . even kami tau kami kawan tp dalam hati tu mmg rasa cinta tu kuat dan x boleh nafikan . sy tetap percaya pada jodoh dan takdir allah . doakan hati my dad lembut untuk menerima dia sebagai menantu . saya nk berkahwin dgn restu keluarga . Saya juga berdoa kalau dia lah yg akan menjadi suami saya hingga ke akhir ayat . sesungguhnya aku tersangat mencintai dia . wallah :'(

    ReplyDelete
  29. X pyh komen pnjng2,segalanya memang begitu,jgn tipu siapa x de rasa begitu....

    ReplyDelete
  30. Case aq ni cmne?? Aq syg dy, tp aq satukan dy dgn gf lama dy tp pada masa yg sama ex gf dy pun syg kt org lain.. Tp aq ttp nk tlg.. Sbb kami putus secure. Da mai.. Tapi.. Hakikatnye, htii pedihh sangat2.. Dy boleh happy giler.. Yerla.. Dpt mkwe idaman lama dy semula....
    Xtau nak ckap.. Pedih htiku seperti apa.

    ReplyDelete
  31. same goes to me..kisah kami putus tahun 2008 ..dah 12 tahun berlalu..tapi hati ni masih sayang dia (maklumlah first love kenal 3 thun)tapi dsebabkan masih muda sgt masa tu (18) sebelum masuk bljar I minta break dgn dia..sebab ye mslh kecik je..effect dia smp skrng..baru2 ni stalk fb dia...dia da ada 3 org anak yg anak first pun 8 thun ��..yang I ni membujang sampai skrng...tak bole jumpa yg sama baik akhlak baik dri segi agama...cukup là stalk fb..semoga I jumpa orang yang baik mcm awak Mr F..

    ReplyDelete
  32. Josip MarijaApril 19, 2020

    saya ingin mengucapkan terima kasih kepada chubygreat atas apa yang telah dilakukannya untuk saya. Dia mengembalikan kebahagiaan saya. Saya diperkenalkan ke chubygreat@gmail.com oleh seorang wanita yang dia bantu dengan buah rahim. dia menghubungi chubygreat dan memberitahunya masalahnya dan dengan bantuan mantra chubygreat dia mengandung dan sekarang pergi dengan bahagia bersama suami dan dua anak yang dia miliki sekarang. dia memberi saya perincian chubygreat untuk menghubunginya yang pasti dia akan menolong saya sekiranya saya menghubunginya. jadi saya menghubunginya dengan maklumat Whatsappnya 2348165965904, dia memberitahu saya perkara-perkara yang perlu saya lakukan dan memberikan bahawa dia akan menggunakan mantra untuk saya supaya suami saya akan kembali dan mengasihi saya lagi. setelah saya melakukan semua yang dia minta, dia kemudian melafazkan mantra dan mengatakan bahawa dalam masa 48 jam suami saya akan kembali, saya fikir ia adalah jenaka dan ketawa dan memutuskan untuk menunggu ,, Hebatnya kata-katanya benar kerana dia mengatakannya. anda boleh menghubungi e-mel maklumat berikut; chubygreat@gmail.com atau Whatsapp 2348165965904. hubungi dia sekarang dan masalah anda selesai kerana dia adalah jalan penyelesaian.

    ReplyDelete
  33. Josip MarijaApril 19, 2020

    saya ingin mengucapkan terima kasih kepada chubygreat atas apa yang telah dilakukannya untuk saya. Dia mengembalikan kebahagiaan saya. Saya diperkenalkan ke chubygreat@gmail.com oleh seorang wanita yang dia bantu dengan buah rahim. dia menghubungi chubygreat dan memberitahunya masalahnya dan dengan bantuan mantra chubygreat dia mengandung dan sekarang pergi dengan bahagia bersama suami dan dua anak yang dia miliki sekarang. dia memberi saya perincian chubygreat untuk menghubunginya yang pasti dia akan menolong saya sekiranya saya menghubunginya. jadi saya menghubunginya dengan maklumat Whatsappnya 2348165965904, dia memberitahu saya perkara-perkara yang perlu saya lakukan dan memberikan bahawa dia akan menggunakan mantra untuk saya supaya suami saya akan kembali dan mengasihi saya lagi. setelah saya melakukan semua yang dia minta, dia kemudian melafazkan mantra dan mengatakan bahawa dalam masa 48 jam suami saya akan kembali, saya fikir ia adalah jenaka dan ketawa dan memutuskan untuk menunggu ,, Hebatnya kata-katanya benar kerana dia mengatakannya. anda boleh menghubungi e-mel maklumat berikut; chubygreat@gmail.com atau Whatsapp 2348165965904. hubungi dia sekarang dan masalah anda selesai kerana dia adalah jalan penyelesaian.

    ReplyDelete
  34. Saya teringat, tp alhmdulillah.. Mmg da xde perasaan pape.. Tgok muka dia pun da xrs ppe.. Minta doa semua. Hargai la org yg akn bersama dgn kita sekarang dan masa akan datang. 😉

    ReplyDelete
  35. Dah 10 tahun. Masalahnya saya asyik diganggu. Itu yang susah nak teruskan. Dah nak lupa, kena kacau. Haha kadang rasa lawak je dengan keadaan yang dialami.
    Forgive but not forget.

    ReplyDelete
  36. AnonymousJune 09, 2020

    Ye..sentiasa ingat kat dia..walau dia dah jadi isteri orang dan aku dah jadi suami orang..masih beharap utk terserempak kereta dia..pasal kerja dekat2..bibir bercakap moga dia bahagia dgn suami dia..daaalaamm2 hati redha dgn qadak&qadar Nya dan masih mengharap biar sesukar mana pun keadaanya moga satu hari nanti Allah membuka kan jalan utk dia jadi isteri ke 2 ku dalam masa yg sama isteriku yg sekarang yg amat aku cintai redha dan juga menyayangi si dia..amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala bana kau..bini org kot. Lain la single

      Delete
  37. AnonymousJune 11, 2020

    aku ditinggalkan kerana dia berkahwin dgn pilihan keluarganya..aku menagis berbulan2,stelah 3 thun dia menghilang tanpa berita dan diam seribu bhasa, dia sms aku yg dia jg xdapat lupakan aku,masa tu aku menagis lagi, aku nekad dan snggup jd bini no.2 (huhuhuh)..tp x kesampaian,kerana dia bukan jodoh aku. skrang aku dh berkhwin dan 14 thn dah berlalu..tp aku slalu tringatkn dia,tringat kenangan masa kami kerja bersama,gelak ketawa bersama, lagu yg dia slalu nyayi dan nyanyikan utk aku.aku cuba pujuk hati, kenapa mesti tringatkan dia,kenapa mesti rindukan semua kenangan dulu..dan aku slalu dibayangi dia.slalu jumpa org nama mcm dia, terdengar lagu2 yg dia slalu nyanyi.jumpa wajah seiras dia,sakitnya hati bila ada jer benda yang akan mengingatkan dia..apa khabar awak sekarang Z...semoga bhgia dgn anak bini awak..huhhuhu

    ReplyDelete
  38. assalammualaikum , aku just nak luahkan ape yang aku rasa sekarang . aku dengan dia dah putus 6bulan , tapi aku tetap rasa sakit , tetap menangis bila ingatkan dia . sejujurnya aku sayang dia , tapi aku takboleh buat ape dah . belum tentu dia sayangkan aku . selama 6bulan ni aku rasa sakit , sakit aku ni Allah je tahu macam mane . mungkin sebab dah plan nak kahwin , sebabtu aku sakit sampai sekarang 😌 entahlah mungkin sekarang dia dah nak kahwin . hm aku tak tahu sampai bila aku kena tanggung sakit ni . serius tak kuat dah

    ReplyDelete
  39. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  40. Pernah melalui fasa sebegini.. bukan senang nak tempuh. Kita merancang..Allah juga merancang.. pastinya perancangan Allah ada lah terbaik unt hambanya.

    ReplyDelete
  41. Sebut ja ditinggalkan kekasih..tuhan ja tahu peritnya dalam hati
    Sampai sekarang aku cuba untuk lupakan dia,tapi pada yang sama aku berharap dia akan kembali..sakitnya,sedihnya hati tuhan je yang tau
    Tapi aku kena terima kenyataan yang dia memang tidak akan kembali..tidak semua yang hilang harus dicari dan tak semua yang pergi akan kembali

    ReplyDelete
  42. Bab ditinggalkan kekasih ni memang perit..sakitnya,peritnya dan terlukanya hati tuhan je yang tahu
    Putus cinta itu tidaklah sesakit mana,tpi yang peling sakit..sudah putus tpi masih cinta
    Aku bukan tidak terima pemergian dia,tapi hati aku masih terlalu sayang..
    Sekarang aku cuba utk melupakan,tapi pada masa yang sama aku masih berharap dia kembali padaku..tapi aku kena sedar yang dia tidak akan lagi kembali padaku,orang bila dah pergi tak akan berpaling lagi..
    If u read this i just want u to know,how much i love u and still..
    Walaupun aku tahu,
    Tak semua yang hilang harus dicari dan tak semua yang pergi akan
    Kembali..

    ReplyDelete
  43. Dalam kisah aku..aku baru kahwin 2 bulan..aku tak jangka pon kitaorg akan sejauh ni sedangkan waktu mula berkwn pon aku da bertunang..tunang aku duduk jauh..mungkin org kata dugaan bertunang..dye sngt baik..aku kenal dia dkt tmpt kerja aku..bermula dgn gurau senda..tengok mata..sampai la terpaut pada hati walaupun pada mulanya jangan la ada rasa sayang lebih drpd seorang kawan rapat..n lastly, biler dye sdri mngaku suka..n aku mula cuba lebih dekat dgn dye..dye selalu nngingatkan aku untuk solat..sblm tidow tlg bacakan doa tidow..dri mula kami hanya messenger kemudian call n sampai videocall daripada mula sembang samapai tertidow..hari2..almost 4 months mcm tu..biler terjaga tidow aku call dye..sehingga la tarikh aku akan dinikahi semakin dekat.sblm tu dkt tmpt kerja..biler aku takut nk pergi solat dkt tmpt atas sbb gelap .ajak dia solat skali at least ada org teman..lps tu start pergi solat sama2..biler masing2 sakit..masing2 tlg belikn ubt antara satu sama lain..tlg masakkan untk dye n dye tlg masakkan untk aku.Allah je yang tahu sebanyak mana rasa syg ni pada dia..smpai aku da mula start ambik cuti kahwin, aku dtg..jmpe dye..n first time aku pgang tgn dye..n dye pon..sehari sblm kahwin, aku videocall n nampak air mata dye jatuh..ya'Allah..sebak serba salah semakin membuak dlm diri aku..dia tak habis habis ckp mntk maaf..semua salah dia sbb da tahu aku nk kahwin still lagi nk berkawan smpai kitaorg masing2 panggil syg..n lps aku berkahwin..sehari sblm aku berhenti,aku panggil dye..nk tunjuk ada beli jam dkt kwn dye sbb kitaorg slalu usik panggil anak..konon dye bapak n aku mak..haha..lps tu dye terdiam n tgok je aku..aku tnye kenapa..n dye ckp saya tak tahu la mcm mne..aku ckp jgn la mcm ni..jgn sedih..n aku buat tumbuk lengan dye..n ckp lps ny tak boleh tumbuk da..n dye pgang dua2 blah bahu aku n ckp nt jaga diri taw.. lps tu dye peluk..aku terkejut..n dye letak tgn dye dkt hati dye..saya tak tahu la..saya rse mcm hati saya jatuh..aku ckp jgn la mcm ni..erm..n lps tu dye pgang dua2 blah pipi aku..dye 'syg' aku..aku tergamam..aku ckp dkt dye..jangan la mcm ni...saya da kahwin...dye kata saya tak tahu..saya tak boleh tahan rindu..aku xtawu nk ckp apa...hanya Allah je yg tahu..mungkin bkn jodoh kami..n sblm kahwin dye bnyk kli ckp..xboleh..saya bukan org malaysia..nanti susah..hurm..itu lah yg buatkan aku susah untk lupakan dye smpai skrg..n skrg kami still contact but dye slalu pesan kita xboleh mcm dulu..nanti suami u marah..dye sngt baik..dye kata u kasi doa je dkt saya..saya pon doa u taw..jgn sedih2..nt kalau saya rasa rindu,saya call u..erm..tu je dye slalu ulang2 n he's gonna getting enggaged.Alhamdulillah.aku sentiasa doakan semua berjalan lancar..aku xpernah lupa..sampai skrg dia still ckp saya ada je dgn u..dalam hati..u pon ada je dgn saya dalam hati...kita xjauh pon..aku betul2 berharap semoga Allah mengizinkan aku berada dlm hati dye n dia berada dlm hati aku selamanya..

    ReplyDelete
  44. SUKA MEREKA YANG BEKERJA SEMPURNA DAN TINGGAL SELEPAS.
    Saya berkongsi kesaksian ini dengan pasangan yang menderita dalam hubungan mereka kerana ada jalan keluar yang tetap. Suami saya meninggalkan saya dan 2 anak kami untuk wanita lain selama 2 tahun. Saya cuba menjadi kuat hanya untuk anak-anak saya, tetapi saya tidak dapat mengawal kesakitan yang melanda hati saya. Saya terluka dan keliru. Saya memerlukan pertolongan, jadi saya melakukan carian internet dan menjumpai halaman di mana saya melihat bahawa Dr.Pellar yang mengeja ejaan dapat membantu mengembalikan kekasih. Saya menghubunginya dan dia membuat doa dan mantra khas untuk saya. Yang mengejutkan saya, suami saya pulang ke rumah setelah 2 hari. Dengan cara ini, kami bersatu kembali dan ada banyak cinta, kegembiraan, dan kedamaian dalam keluarga. Anda juga boleh menghubungi Dr.Pellar, penulis ejaan yang kuat, untuk mendapatkan penyelesaian ke alamat e-melnya: drpellar@gmail.com

    ReplyDelete
  45. Halo, nama saya Mark Steve, teman lelaki saya berpisah dengan saya minggu lalu. Saya sangat sedih, berubah sepenuhnya, dan tidak bercakap dengan sesiapa pun, saya menangis sepanjang malam, saya sangat tertekan dan tertekan. Sehingga semalam, saya teringat kisah Dr.Pellar yang melontarkan mantra di internet yang dikongsi dan dihubungi oleh wanita lain, saya sangat menyayangi dan menjaga teman lelaki saya dan saya hanya mahu kita bersama lagi sebagai pasangan dan saya mahu kami untuk bertahan selamanya saya menjelaskan semuanya kepada Dr.Pellar dan dia mengatakan bahawa saya akan mengembalikan teman lelaki saya dalam 24 jam, dia melakukan perkara yang sama dengan banyak hubungan seperti saya melihat kesaksian di internet tidak pernah menyangka teman lelaki saya akan kembali ketika Dr.Pellar selesai mengeja manja Teman lelaki saya memanggil saya di telefon dan memberitahu bahawa dia mahu kami kembali dan hidup bahagia bersama selama 24 jam. Saya sangat gembira sekarang, saya mahu orang mengucapkan terima kasih kepadanya dan jika anda memerlukan pertolongan sila hubungi dia melalui e-melnya; drpellar@gmail.com dia juga boleh menolong anda. Dia nyata dan sejuk.

    ReplyDelete
  46. BAGAIMANA Dr.Sango MENGEMBALIKAN EX LOVER KEPADA SAYA
    Nama saya Maris, saya berasal dari USA di Washington. Saya selalu berjanji akan mengesyorkan anda kepada orang-orang yang mungkin juga memerlukan bantuan anda, kerana menganggap e-mel anda adalah anugerah bagi saya. Lebih-lebih lagi, Dr.Sango, anda benar-benar penyihir mantra yang hebat dan hebat. Saya begitu tertekan setelah hampir lima tahun tanpa cinta. Saya meminta mantra cinta lagi dan tertanya-tanya, ia berjaya untuk saya tanpa sebarang kos atau kesan sampingan. Saya hidup bahagia dengan lelaki baik yang masih hidup dan itulah yang saya doakan. Terima kasih Dr.Sango memandangkan apa yang anda lakukan untuk saya tidak mencukupi, jadi saya akan berkongsi kesaksian mengenai karya manual anda ini dengan seluruh dunia untuk mengetahui tentang kerja baik anda untuk saya. Anda boleh menghubungi lelaki ini untuk urusan berkaitan hubungan dan dia juga akan membantu anda, sila hubungi dia melalui alamat e-melnya: spellspecialistcaster937@gmail.com

    ReplyDelete
  47. Ini adalah kesaksian tentang penyihir hebat mantera "Dr.Sango", yang membantu saya mengembalikan kehidupan cinta saya. Pada hari suami meninggalkan saya, keadaan menjadi suram dan suasana penuh dengan ketidakpastian. Segala-galanya kelihatan pucat bagi saya, jadi saya memutuskan untuk meminta pertolongan dalam tawa mantra, yang mempunyai kemampuan untuk mengembalikan bekas suami saya kepada saya. Seperti yang dijangkakan, saya melayari internet dan seperti yang anda lihat semasa mencari kotak ejaan yang boleh dipercayai, saya melihat banyak testimoni yang dibuat oleh kotak ejaan dalam pemulihan bekas pasangan dan orang tersayang. Didorong oleh kepercayaan kepada Dr.Sango, saya menghubunginya dan setelah menjelaskan sesuatu kepadanya, dia bersetuju untuk menghadapi cabaran di lapangan. Dia berjaya. Bekas suami saya kembali kepada saya dengan lebih berhati-hati dan sayang. Oleh itu, saya ingin mengambil kesempatan ini untuk memberi penghormatan kepadanya atas layanan yang tidak mementingkan diri terhadap keadaan saya. Terpuji, dia menunjukkan keberanian besar dalam memikul tugas menakutkan untuk mencari jalan keluar untuk hampir semua masalah yang diberikan. Hubungi dia di, spellspecialistcaster937@gmail.com

    ReplyDelete
  48. Ini adalah kesaksian tentang penyihir hebat mantera "Dr.Sango", yang membantu saya mengembalikan kehidupan cinta saya. Pada hari suami meninggalkan saya, keadaan menjadi suram dan suasana penuh dengan ketidakpastian. Segala-galanya kelihatan pucat bagi saya, jadi saya memutuskan untuk meminta pertolongan dalam tawa mantra, yang mempunyai kemampuan untuk mengembalikan bekas suami saya kepada saya. Seperti yang dijangkakan, saya melayari internet dan seperti yang anda lihat semasa mencari kotak ejaan yang boleh dipercayai, saya melihat banyak testimoni yang dibuat oleh kotak ejaan dalam pemulihan bekas pasangan dan orang tersayang. Didorong oleh kepercayaan kepada Dr.Sango, saya menghubunginya dan setelah menjelaskan sesuatu kepadanya, dia bersetuju untuk menghadapi cabaran di lapangan. Dia berjaya. Bekas suami saya kembali kepada saya dengan lebih berhati-hati dan sayang. Oleh itu, saya ingin mengambil kesempatan ini untuk memberi penghormatan kepadanya atas layanan yang tidak mementingkan diri terhadap keadaan saya. Terpuji, dia menunjukkan keberanian besar dalam memikul tugas menakutkan untuk mencari jalan keluar untuk hampir semua masalah yang diberikan. Hubungi dia di, spellspecialistcaster937@gmail.com

    ReplyDelete
  49. Saya tak suka bila bf sy,ingt balik ex dia yg dulu😥,jdi apa gunanya sya dlm hidup sya...😔😔😔😔

    ReplyDelete
  50. Bekas kekasih mmg sukar utk dilupakan.. Even 11tahun sudah berlalu sy masih terkenangkan dia..Bukan utk mahu bersama kembali tetapi mungkin ada perkara yg kami belum selesaikan... Dia dulu kahwin dan 2 tahun lepastu sy berkahwin. Selama 6tahun perkahwinan sy dan suami, bekas kekasih benar2 menghantui sy, seperti setiap malam sy mimpikan dia, entah kenapa sy sendiri tak tahu. Sy sudah melupakan dia, sy gembira dgn kehidupan skg tapi entah mengapa tiap malam dia hadir dlm mimpi sy. Semakin sy bermimpi tentang dia semakin kuat hati bertanya bagaimana kehidupan dia sekarang ini. Adakah dia benar2 gembira.. Sy memaafkan dia, wlpn dia dahulu yg merosakkan hubungan kami. Sy sudah pun memaafkan dia tpi sy tak tahu kenapa dia tetap hadir dlm mimpi sy, dan ini membuatkan sy mahu menangis setiap hari.. kami benar2 lost contact tidak pernah berhubungan sejak dia berkahwin... Ya, sy amat merinduinya tpi bukan untuk memilikinya. Ingin sy bertanya 1 soalan kepada dia, Adakah dia juga seperti sy, masih mengingati, masih merindui tapi bukan untuk memiliki.. Sy berharap dia baik2 sj, sy doakan semoga dia bahagia bersama isteri dan ank2 tersayang..

    ReplyDelete
  51. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  52. Almost 10yearss ����

    ReplyDelete
  53. haikal firdausFebruary 20, 2021

    saya ada seorang kawan, kami berkenalan dalam bj. kebanyakan calon wanita dalam bj ni masih blum move on dgn exbf diorang. diantara mereka saya berjaya taaruf dgn seorang perempuan ni, seorang yg introvert, dalam proses perkenalan tu masih ada halangan sebagai kawan. dia seorang pendengar yg baik, jika saya ada masalah saya akan berbincang dgn dia seperti juga kalau dia ada masalah dia akan cari saya, supaya masalah dia tu kian reda. one day, dia tetiba cerita pasal exbf dia pada saya, saya okay je, saya tahu jauh sudut hati dia, dia masih tidak move on dgn exbf dia. dia kata exbf dia tu baik tapi smoker tegar. baik tu ada pada semua org. saya tahu lambat laun mereka akan getback balik.saya sebagai kawan cuma nasihat satu je people come and go. kalau dia stay dgn awak maka dialah kawan yg sebenar. kalau dia tidak stay maka dia bukan kawan yg sebenar. take it as a lesson. untuk bertemu dgn true one awak perlu hadapi pelbagai rintangan agar nanti awak tahu bagaimana nak handle the next one. kalau susah sgt buat solat tahajud, istikarah 7 hari berturut turut ke isyallah pasti akan dapat jawaban nya. nak kata saya ada feeling tu adalah, tapi dia selalu kata mcm mn ada feeling sedangkan tak jumpa. hahaha, perasaan suka, sayang, cinta adalah fitrah. kalau fitrah saya ni salah dah tu knpa Allah ciptakan. supaya agar kita guna dgn sebaik baiknya. hati saya kata kalu awak bersedia menghdapi sedih, nangis, kena tinggal, tidak hargai lagi dan lagi dan lagi secara berulang ulang sampai awak hilang perasaan terhadap lelaki. teruskan lah, sayangilah diri tu kerana dirimu begitu berharga hahaha adoii pening aku layan dia ni. kami masih jadi kawan sampai sekarang tgh pkp mcm mn nak jumpa adoiiii

    ReplyDelete
  54. Halo semua, saya dengan senang hati berkongsi kesaksian saya tentang penyihir mantra yang kuat bernama Dr WHITE. Saya Angela Darius Washington dan saya tinggal di New Jersey, saya dan suami bertengkar sedikit dan dia meninggalkan saya dan anak-anak untuk wanita lain, saya sangat menyayanginya saya mencari bantuan dalam talian dan saya melihat banyak kesaksian orang mengenai bagaimana Dr WHITE membantu mereka dan menghasilkan keputusan positif seperti Perceraian, Kanser, masalah Spiritual dan untuk Barrens melahirkan dan lain-lain. Oleh itu, saya menghantar e-mel kepadanya dan memberitahunya masalah saya dan dia memberi saya arahan yang saya ikuti dan setelah 48 jam kemudian dia pulang ke rumah memohon pengampunan dan sekarang kami hidup bahagia bersama-sama terima kasih kepada Dr WHITE kerana memulihkan perkahwinan saya kembali. Bagi anda di luar sana yang mempunyai masalah serupa, hubungi dia hari ini untuk mendapatkan bantuan berikut adalah e-mel peribadinya: -
    wightmagicmaster@gmail.com

    WhatsApp: +17168691327

    ReplyDelete
  55. Saya ingin menghargai Dr WHITE untuk pemulihan perkahwinan saya dengan pemeran mantera setelah 1 tahun berpisah dengan isteri saya, dengan bantuan penyihir yang hebat Dr
    PUTIH isteri saya pulang ke rumah dan sekarang kami bahagia bersama untuk kebaikan, sekali lagi terima kasih kepada Dr WHITE Dia juga menyembuhkan semua jenis penyakit dan seperti
    1 SUKA MENGEJUTKAN
    2 MENANG EX KEMBALI
    3 BUAH WANITA
    4 Ejaan PROMOSI
    5 Ejaan PERLINDUNGAN
    6 Ejaan PERNIAGAAN
    7 Ejaan KERJA YANG BAIK
    8 HIV AIDS
    LOTTERY SPELL dan COURT CASE SPELL Hubungi dia untuk pertolongan anda melalui:
    WHATSAPP:
    +17168691327.
    E-mel: wightmagicmaster@gmail.com

    ReplyDelete
  56. Selamat hari semua, nama saya Aria Nuno saya berasal dari singapura saya ingin mengucapkan terima kasih yang besar kepada Dr Ajobi atas kekuatan magis yang dia gunakan untuk mengembalikan ketenangan kembali ke perkahwinan saya. Setelah 7 tahun berkahwin dengan suami saya, Encik Nuno Fernando, dia memutuskan untuk meninggalkan saya dan dua anak saya untuk wanita lain, ketika saya melayari suatu hari Isnin pagi, saya melihat sebuah pos mengenai Dr Ajobi bagaimana dia menggunakan kekuatan ajaibnya untuk membantu orang yang saya putuskan untuk menghubungi dia untuk pertolongan juga saudara dan saudari saya percaya Dr Ajobi memberitahu saya apa yang harus saya lakukan dan wang yang dia minta saya bayar untuk membeli bahan asli untuk kerja saya setelah 7 hari suami saya yang tidak menelefon, dipanggil untuk mengatakan maaf kerana meninggalkan saya dan anak-anak. Sekarang kami bahagia hidup bersama seperti sebelumnya saya katakan Tuhan memberkati anda Dr Ajobi atas karya yang luar biasa. Dr Ajobi juga membantu dalam masalah berikut:
    1. JIKA ANDA INGIN MENYEMBUHKAN KANSER
    2. JIKA ANDA INGIN MENYEMBUHKAN DIABETES
    3. JIKA ANDA INGIN MENYEMBUHKAN STROKE
    4. JIKA ANDA MAHU KEMBALI EX ANDA
    5. JIKA ANDA TIDAK BOLEH MENINGGALKAN WANITA
    6. JIKA ANDA TIDAK BOLEH MENDAPAT KEHAMILAN
    7. JIKA ANDA INGIN PROMOSI BERGANDA DI TEMPAT KERJA ANDA
    Maklumat hubungan Dr Uduoble adalah seperti berikut:
    NOMBOR TELEFON: +2349059178529
    NOMBOR WHATSAPP: +2349064706881
    ALAMAT E-mel: drajobispell@outlook.com

    ReplyDelete
  57. AnonymousJune 09, 2021

    Selamat hari semua, nama saya Manson Pamela saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Dr Ajobi kerana telah menyembuhkan saya dari barah payudara, setelah saya pergi ke banyak hospital untuk menyembuhkan mereka mengatakan bahawa mereka akan memotong payudara saya untuk hidup lagi tetapi ketika saya melayari bersih pada suatu hari Isnin pagi saya melihat sebuah pos bagaimana Dr Ajobi membantu menyembuhkan barah seseorang. Saya menghubunginya dengan segera. Dia memberitahu saya bagaimana dia menyembuhkan barah bahawa dia memerlukan tiga hari untuk menyediakan ubat itu, bahawa saya akan memerlukan sedikit wang untuk menyiapkan ubat itu. . ketika akhirnya dia mengirim saya ubat, setelah tujuh hari payudara saya tidak sakit lagi dan begitulah payudara saya disembuhkan oleh dr Ajobi saya katakan Tuhan memberkati anda dan keluarga anda atas pertolongan anda.
    dr Ajobi juga membantu dalam bidang berikut:
    1. jika anda mahukan mantan anda kembali
    2. sekiranya anda mengalami strok
    3. sekiranya anda tidak dapat hamil isteri anda
    4. sekiranya anda tidak dapat hamil
    5. sekiranya anda mahukan promosi di tempat kerja anda
    6. jika anda menghidap diabetes
    maklumat hubungannya adalah:
    NOMBOR TELEFON: +2349059178529
    NOMBOR WHATSAPP: +2349064706881
    ALAMAT E-mel: drajobispell@outlook.com

    ReplyDelete
  58. Saya suka berkongsi pengalaman saya, nama saya Joy dari London.
    Selepas empat tahun berkahwin, suami saya baru memutuskan untuk pergi. Saya melakukan segala yang saya boleh untuk membawa dia kembali, tetapi semuanya sia-sia, saya benar-benar mahukan dia kembali kerana cinta yang saya cintai untuk dia, saya memohon kepadanya untuk segala-galanya, saya berjanji, tetapi dia menolak. Saya menerangkan masalah saya kepada rakan dan dia mencadangkan saya lebih suka menghubungi Dr.Sango untuk membantu saya membuang mantera perdamaian dan mendapatkannya semula. Saya tidak mempunyai pilihan selain mencubanya. Saya memaklumkan Dr.Sango dan dia memberi jaminan kepada saya bahawa tiada masalah dan semuanya akan baik-baik saja tiga hari lalu. Dia terpukau dan saya terkejut pada hari kedua suami saya menghubungi saya. Saya sangat terkejut, saya menjawab panggilan dan dia hanya berkata dia sangat menyesal dengan semua yang berlaku, dia mahu saya kembali kepadanya. Jika anda memerlukan bantuan, anda juga boleh menghubungi Dr.Sango untuk sebarang masalah berikut,
    1) Mantra cinta
    2) Mantra cinta yang hilang
    3) Jampi cerai
    4) Mantera pengikat.
    6) Mantera pembongkaran
    7) Keluarkan bekas kekasih
    8.) Ingin naik pangkat di pejabat/loteri anda
    9) Pembesaran zakar
    10) Masalah kehamilan
    Hubungi Dr.Sango melalui e-mel berikut spellspecialistcaster937@gmail.com

    ReplyDelete
  59. VOKATRA Fahagagana nentim-paharazana vazimba ny fanantenanao ny fitazonana ny fitiavana very farany caster. Tsy misy afa-tsy fahasambarana eo amin’ny fiainana sy ny fitiavana ary ny fitiavana. Isika no maherifon’ireo mpanasitrana nentim-paharazana sy ara-panahy rehetra, mpanendaka, mpanao raokandro, mpamosavy, mpanandro, sy ny maro hafa. Ny zavatra entinao eto mba hanitsiana ny tsy fahombiazany, Izy ireo no mpitsabo matanjaka indrindra ary nahazo vokatra be indrindra tamin'ny andro iray taorian'ny nanipy na nilaza taminay ny olana ara-pahasalamanao. Fijaliana toy inona androany !!! Nahoana ny olona sasany no tokony hankafy ny fiainana nefa ianao dia miatrika olana ara-pahasalamana sy aretina sasany. Nitondra tsiky sy fifaliana ary fahasambarana teo amin’ny endrik’olona sy ny fo ary ny fianakaviana maneran-tany izahay ary mbola miasa. Mino izahay fa ny fitiavana no hany zavatra mahatonga ny fiainana ho tonga lafatra sy mendrika ny hiainana. Mety mamaky izany amin'ny fo torotoro ianao, ranomaso amin'ny tavanao, ary manenina noho ny hadisoanao kely, sady mametra-panontaniana amin'ny tenanao hoe nahoana aho? Ahoana no nahatonga izany? Inona no nanjo ahy? Tena misy ve izany? Nahoana ny olona no tonga eo amin'ny fiainako ary mandao ahy? Ny zanako vavy na ny zanako lahy atsaharo ny mametraka fanontaniana toy izany eo amin'ny fiainanao avelao ny Lehiben'ny Fanomezana hitondra ny hazo fijalianao ho amin'ny fitsanganan'ny fifandraisanao amin'ny maty ary midika izany fa tena zava-dehibe ny famakiana ity ary androany no andronao. Dr.Sango dia eo hanampy anao 24 ora isan'andro mba handefa mailaka azy amin'ny fotoana rehetra:
    (1) Tianao ve ny olon-tianao hifofo sy hanambady anao?
    (2) Efa tapitra ve ny fitiavanao? !!!!! Mamitaka anao,
    (3) Nosakanan'ny namanao amin'ny media sosialy rehetra ve ianao?
    4) Tsy mahaliana anao ve ny namanao? (Olan'ny fisaraham-panambadiana na fitsarana)
    (5) Tianao ve ny hitombo ny fitiavanao?
    (6) Afaka mamerina ny olon-tianao very na very nandritra ny fotoana ela Izy,
    7) Afaka manamafy ny fatorana amin’ny fifankatiavana sy ny fanambadiana rehetra izy,
    (8) Afaka manampy anao hihazona ny namanao ho mahatoky sy tsy hivadika aminao izy,
    (9) Afaka mamerina ny fitiavana sy ny fifaliana izy rehefa tapaka ny fifandraisana,
    (10) Afaka manao ny namanao ho tia anao irery izy,
    11) Afaka manorina tsy fivadihana sy fitiavana maharitra eo amin’ny mpifankatia izy,
    (12) Makà fanapahan-kevitra hisaraka avy hatrany amin'ny vadinao taloha,
    13) Afaka mamorona fitiavana maharitra eo amin’ny mpifankatia izy.
    (14) Afaka manampy anao hahita namana tsara izy rehefa afaka mandingana ny tsingerin'ny fanirery ianao,
    (15) Esory ny trosa sy ny trosa,
    (16) Mividiana trano na fiara amin'ny nofinao,
    (17) Afaka manampy ny mpianatra hahavita ny fitsapa-keviny / dinidinika izy (booster)
    (18) Manampy ireo mitady asa izahay,
    (19) Soraty avy hatrany ny fitakiana vola, tara ny fandoavam-bola, fisotroan-dronono, ary loza
    (20) Mandresy tolo-bidy ara-barotra, fifanarahana ary filokana (karazana lalao rehetra)
    (21) Mila averinao ve ny fanananao very?
    (22) Fisondrotana sy karama tsara kokoa,
    (23) Moa ve ianao te ho voaro amin’ny nofy ratsy ataon’ny fanahy ratsy?
    (24) Sangoma ve ianao, mpamosavy, mpamosavy, te hahazo hery bebe kokoa?
    25) Nahoana raha mitahiry vola na olon-tiana?
    (26) Nahoana no be ny fahavalonao?
    (27) Nahoana no voaroaka foana ianao?
    (28) Olana ara-bola,
    29) Ny asan'ny mpitsabo sasany dia tonga amiko,
    (30) Tsy andoavam-bola ny fisotroan-dronono
    FANAMARIHANA: Mampahatsiahy anao ihany koa fa efa fanao taloha izany, na dia tsy voaporofo ara-tsiansa aza dia nanampy olona maro. Mety ho afaka handray soa ianao, arakaraka ny toe-javatra sy ny toe-javatra iainan’ny olona tsirairay. raha mila fanampiana ianao dia andramo mifandraisa amin'i Dr.Sango amin'ny mailaka; spellspecialistcaster937@gmail.com

    ReplyDelete
  60. Kenapa Susah Nak Lupakan Bekas Kekasih. - I Told You About This. >>>>> Download Now

    >>>>> Download Full

    Kenapa Susah Nak Lupakan Bekas Kekasih. - I Told You About This. >>>>> Download LINK

    >>>>> Download Now

    Kenapa Susah Nak Lupakan Bekas Kekasih. - I Told You About This. >>>>> Download Full

    >>>>> Download LINK

    ReplyDelete
  61. AnonymousJune 14, 2022

    bercinta selama 4 tahun tp x ada jodoh sebab dia dah mengadap Ilahi.. sekarang dah 16 tahun pemergian dia.. rasa syg dan cinta masih kuat.. walaupun dah move on dan dah kawin 10 tahun.. tp perasaan kat dia ttp sama... hati tak boleh tipu kan..

    ReplyDelete
  62. Dia curang dgn aku.. tapi somehow hati masih sayang, dia pilih laki lain sbb kelemahan aku dan kekurangan aku.. hari2 berdoa utk lupakan dia but bila bangun pagi, perkara pertama aku ingat adalah dia...cuba utk bukak hati utk org lain, but still mengharap dia dtg balik walaupun bnda tu impossible...kerinduan ini menghancurkan aku....U always my yayang WZWZ.

    ReplyDelete
  63. Sy n die bpisah da 16tahun. Msg2 da ade fmly. Sy sblm ni ok je. Sy pn igt sy da move on. Sb sy sgt jrg pkirkan die. Kdg2 jela pkir mcm ape pkembangan die. Ms ni die slalu je muncul dlm mimpi sy wlu sy x pkirkan die pn. Tp sjk die meninggal...rs mcm br lps break. Sakit sgt. Rs nk nangis sgt. Tp utk ape. Sb ape? Then smpi skang hmpir tiap hr pkirkan die...dan rs sedih klu pkir. Dan die x pernah lg muncul dlm mimpi. Perkara ni sgt2 mengganggu sy. Sy pn xphm kadaan ni. Sedih die tu mcm part of me hilang. Padahal kami da pisah 16tahun ye. Can somebody explain this to me. Help.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dan y lbh buat sy pelik. Kami becinta dlu pn bape bln je. 3bulan maybe?

      Delete
  64. Terima kasih banyak dari Maya ke Dr Ajayi kerana membantu saya memulihkan rumah saya yang rosak. Ketidakkonsistenan telah menjadi perintah hari di rumah dan perkahwinan saya. Suami saya mempunyai masalah dan koyak pada daging saya sejak kita mula mempunyai terlalu banyak salah faham. Beberapa hari, dia hanya pergi dan tidak pernah kembali sehingga minggu -minggu yang lalu. Saya telah hancur dan mencuba semua yang saya dapat untuk menyelesaikan masalah tetapi tidak berjaya. Saya terpaksa mencari bantuan dan saya diarahkan oleh rakan untuk menghubungi Dr Ajayi yang saya lakukan. Saya tidak pernah tahu ia mungkin kerana masalah telah berlama -lama selama dua tahun. Dr Ajayi meyakinkan saya dan hanya memberitahu saya untuk mempercayai dia dan percaya bahawa keinginan saya diberikan. Dia menetapkan perkahwinan saya dengan ikatan reuni cinta yang kuat dan rumah saya hebat sekali lagi dan suami saya bersama saya tidak akan pergi lagi. Hubungi dia juga dan percaya dia boleh membantu anda kerana dia tidak mempunyai rekod yang buruk. Cukup SMS HIM melalui WhatsApp +2347084887094 atau e -melnya melalui: drajayi1990@gmail.com

    ReplyDelete

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe