Person in your pit.

11:22:00 pm

Assalamualaikum..

SO, yesterday this one good friend whatsapp aku and bagi link ni, Terfaktab : Lelaki dan sifat mereka. Korang boleh klink link tu and baca okay. daripada blog Tefaktab, entry tu dah lame, April tahun lepas.  Menceritakan pasal lelaki dan sifat mereka dari sisi pandang seorang penulis perempuan ni.


TO BE HONEST, mase aku dapat link ni, aku terus bukak blog Terfaktab and baca sampai habis. usually, mesti perempuan yang baca ni akan membara bara baca entry ni and cakap "HAH! yela tu..dasar jantannn!! memang betul la ape yang die tulis ni. lelaki memang tak pernah nak sedar diri!!" 

Okay cool okay..i dont know why, after aku baca entry tu, i feel nothing. KOSONG, KOSONG, KOSONG.... maybe sebab rase marah aku pada insan yang bernama lelaki ni dah tak ade kut? aku dah give up kut ngan bende bende ni semua? or aku just dah bosan dengan rintihan lelaki tu lah..lelaki ni lahhh..

Dont get me wrong here please. Entry tu memang bagus. and saya sangat BERSETUJU ape yang diutarakan oleh si penulis. point point yang di nyatakan memang jelas and i feel her. i understand ape yang cuba di sampaikan. Aku suke sangat lagi lagi part paragraph yang kedua terakhir. memang menepati. Ape yang aku tulis ni BUKAN untuk memberi komen untuk mengatakan pasal ape yang die tulis tu betul ke salah. believe me im 100% on her side. 

Tapi ape yang aku nak cakap ni secara general nye lahhh, benda benda pasal luahan orang perempuan mengenai sikap lelaki ni. Sebenarnye, ni bukan lah kali pertama aku baca mengenai luahan luahan ni semua. berlambak lambak kat blog, kat mane mane lahhh...basically luahan diorang cakap pasal perangai lelaki yang same lah. so nampak tak kat situ maksudnye itu memang perangai lelaki. opppsss?

Sabar naaaa...hang sabar ye lelaki...cek tak habis cerita lagi ni...

selepas kawan aku bagi link ni, die tanye, ape yang i rase lepas bace. aku cakap lah, "betul, tapi i takde feeling pun bace. biase lah tu".and then kawan aku ni cakap, untuk pengetahuan umum kawan aku ni lelaki. die cakap "bagi i la, lelaki memang macam tu. just cepat atau lambat."

bile dah seorang manusia lelaki bercakap macam tu, then i think, yeah, bende bende keluhan mengenai sikap lelaki ni macam no use pun. nothing gonna change em. in fact, in this real life, we need to head up and just face it, that, early hubungan, lelaki willing to do everything, but bile dah dapat, they will eventually berubah. terima je la yang keadaan memang akan macam tu.

some of my friends pernah mengadu cerita pasal how beautiful it was mase bf die mula mula nak mengorat dulu, but bile dah 3 tahun couple contact pun jarang. even ade yang baru couple 4 months bf dah berubah. they asked me, "why sya, kenapa lelaki macam tu..?", Girls, how would i know, because aku pun terkena situasi yang sama. lols. 

SO, dont waste ur tears my dear girlfriends, head up and be strong. adapt dengan keadaan ni. terima aje lah dan fahami aje lah. daripada hari hari duk fikir WHY THIS WHY THIS WHY THIS?? just njoy your relationship. if it is so painful that u cant take it, walk away. 

so, yepp, aku memang tak ade feeling bace entry ni, i meant tak ade feeling tertanye tanye or nak marah ke ape. sebab, dah banyak kali dengar bende yang same. so guys, dont misunderstood me, aku tak condemn korang pun or ape.  AND BUKANLAH NAK CAKAP KESULURUHAN LELAKI MACAM TU.

Sometimes, in love kan, even painful macam mane pun kite still taknak let go. is it really because of ur love towards her/him so deep? or you're just confused? 

Korang ade tinguk tak How I Met Your Mother season 8, episode tajuk die Final page Part 1. ade tinguk tak?..this is the reason why aku suke HIMYM compared to tv series comedy yang lain, even cerita macam mengarut, tapi ade msg yang di sampaikan di setiap episode. :D

Dalam episode ni, Lily ade mention pasal "person in your pit". Maksdunye, someone that you are so obsessed with and you would throw them in a pit just like Silence of the Lambs. 

We think we are so obsessed to that one person, sampaikan kite tak boleh nak move on. we keep blaming her/him for every pain. But actually, itu salah kite sendiri. sebab kite sendiri yang sebenarnye taknak move on. kite sendiri yang tak tolong diri kita sendiri untuk move on. Sebenarnye, in that pit, we threw ourself, not him/her. its up to us to help ourself or not.

Goodnite!!!




P/s: we believe in destiny, right? so we should understand that wa cannot force destiny. if it gonna happen it wil hapen.

You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe