Sakit lutut. Kisah perompak SHIELDTOX.

12:37:00 am

Assalamualaikum...

Adoii...lutut sakittttt...!!! Huh..Relax....dont panic...its not me. its my brother.

Since abang aku kat hospital ni, aku lah driver, penat okay.. ZZzzzzzz...

another day, another kilometer.


Masalah sakit lutut ni sebenarnye masalah biase bagi orang lelaki yang active sukan, kena operate kat lutut. bak kata uncle aku, "orang muda sekarang ni tak kuat!"

sakit ni name die Acl (Anterior Cruciate Ligament). sakit kat tengah tengah lutut. abang aku cakap die kena sakit ni time die main bola. time die jatuh tu, kire kira dalam radius 5 meter, semua yang berada dalam radius tu, boleh dengar bunyi "popppp!" . yeah,..bunyi ligament tu. serrrammm..

thank God it is ACL, bukan PCL. sebab kalau sakit ni PCL, tak ade rawatan yang boleh dibuat kat Sabah ni, kena transfer gi KL. tapi aku suke jek kalau kena transfer gi KL, leh aku ikut. HAHA.


lutut yang baru lepas di bedah. eeerghh...


abang aku balut manually je ais tuk hilangkan rase sakit die. sebaaabbbb..alat yang hospital punye tu semua tengah kuna guna. according to the doctor, that day memang ramai gile yang operate lutut. ~~

oh by the way, my rate for service at orthopedic ward kat hospital Queen Elizabeth 2 nie, kat 6th floor ni, is VERY POOR. the doctors were fine, but the nurses..ZZZzzzzzz....kalau malas nak kerja and menghadap pesakit , please berhenti kerja. sorry, tapi memang sangat tak mesra, and susah nak bekerjasama. i asked for ice like million times, nurse cakap "okay". then we waited tapi nurse tak datang datang gak bagi ais. then its okay, maybe nurse semua terlalu busy, so takpe, biar abang aku meraung raung tahan sakit sementara abang aku yang sorang keluar pergi kedai cari ais. tu belum cakap aku berdiri kat kaunter and rasenye ade 10 orang nurse kat situ, after 5 minutes baru ade yang tanye aku nak ape. tak lupa jugak for nurse yang datang  bagi ubat, its okay if u dont know the answer for my question, but u dont have to be RUDE. at least smile when i said "thank you.". memang tak patut kalau aku nak compare Hospital Queen dengan KPJ Kajang (yang aku pernah pergi dulu), tapi still, nurse kat Queen tu manusia, and nurse kat KPJ Kajang pun manusia, it is just about MANNERS. FEWHH. 
.
.
.
.
.
.
TARIK NAFAS...HUHHHHH
.
.
.
Now, kalau orang message or call aku malam, toksah tanye lah kat mane lokasi  aku ye,, confirm kat rumah. duduk depan tv pakai kain batik, tinguk drama melayu sambil pegang perut buncit. YEAHHH...sound fun, RIGHT????  rase nak join, kann??

Tadi pagi. rumah aku GEMPAR!!! bile kakak aku sedar yang rumah kitorang baru di ROMPAK. aahhmmaagaddd!! ni berita sensasi dan aku rase aku harus post segera kat twitter. HEHEE.

Let me bring u guys to the background of the story. As u know, aku tinggal kat kawasan kampung. so rumah jiran ofcourse dekat dekat je, jarak dengan rumah jiran lebih kurang  5 meter je. haa..dekat kan. and ade beebrape buah rumah lagi kat sebelah rumah jiran kitorang tu.

My house pulak, ade 2 toilet. satu toilet kat dalam rumah, satu lagi kat luar. its not that luar macam yang dalam cerita P.Ramlee tu. actually toilet kat luar tu still connected ngan rumah kitorang, satu bumbung, tapi kat luar dapur kering, hurmmm...kira kat area laundry lahh...

Alkisah, kakak aku tengah hantar anak anak die pegi sekola. orang lain plak semua tak ade time tu. aku pun still kat rumah abang aku. bile die balik and masuk kat bilik mandi kat belakang tu, die pelik, apesal semua rak kat dalam bilik mandi KOSONG? sinki KOSONG. KOSONG..KOSONG KOSONG.. (ewahh nyanyi lagu najwa latiff plek...ehem ehem).

Anyways, HAH! tu la die rompakan nye, rumah kitorang kena rompak, or lebih tepat, BILIK MANDI KITORANG KENA ROMPAK!!!!. semuaaaaa syampoo, ubat gigi, pencuci muke, anything lah yang kat dalam bilik mandi kitorang, kena kebas. ape kes ni pencuri zaman sekarang ni? syampoo pun nak rompak? syampoo yang dah guna kut?? berus gigi tau plak die taknak rompak kan?

yang musykil nye, toiletries lain yang kitorang letak kat dalam raga kat dalam kabinet luar bilik mandi pun, die kebas. macam mane die tau kitorang letak toiletries kat situ??? lagi yang susah nak terima akal, bile SHIELDTOX kitorang pun kena KEBASSSS!!!! heyyyyy...shieldtox tu penting untuk membunuh lipas, TAHU???!!!! kurang asam punye perompak.

Finally, dengan bantuan detektif Min (jiran kat sebelah), semua toiletries kitorang di jumpai di bawah rumah arwah nenek kitorang, selang sebuah rumah la kirenye. ade beberape orang lah suspek utama rompakan. and some of syampoo tak dijumpai.

Die nak wat ape dengan syampoo ni semua? HAAA?? nak jual kat kongsi gelap ke apa? HAHA. kelakar pun ade. at the same time geram gak. so, aku dah taknak letak toiletries aku kat bilik mandi luar, nak letak kat dalam. cepatla siket bathroom kat dalam tu siap......adeh...tengah renovate..

So, pengajarannye, kat mane mane pun ade pencuri. tak payah duduk kat bandar pun, same je. and lepasni mintak ayah buat grill untuk bahagian laundry kat luar tu. ni dah berape kali dah barang barang kat luar tu kena curi. sakit hati den.

okay lahhh...sekian saja cerita rompakan di rumah aku...kucing aku pun dah ngantuk, meh tido meh.....

p/s: Loving someone doesn't mean u have to be with that someone, because sometimes they are not meant to be together. But still there is LOVE..














You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe