Ape menarik kat Beaufort ni?

11:07:00 pm

Assalamualaikum....

Hari ni masakan tengahari kitorang sedap sangat uollssss..semuanye berasaskan udang galah. HAHA! Mama masak udang galah bakar, udang galah rebus, and udang galah pais. Okeyhh ape kah itu pais? Pais ni..kite amik isi udang tu bukak semua kulit die, then cincang halus, lepastu masuklah beberape ingredients,  bungkus ngan daun pisang..and bakar. Sedappppp uolss. Please jealous.

ni udang galah bakar. ohhh..no worries..ni baby udang galah. thats why kecik siket. and masakan lain aku tak amik gambar pulak.HUHUHU..

Udang galah kat kampung aku ni memang sedap..freshhhh punye dari sungai. Orang cakap udang galah kat sini memang beza siki dari udang galah tempat lain. Huhuuu...

Udang galah memang senang nak dapat kat kampung aku ni. Kakak aku cakap, thats why la sungai kitorang banyak buaya. Sebab udang galah ni makanan diorang. Tak tau la aku betul ke tak. Tapi sungai kitorang memang famous buaya die, tiap tiap hari ade pelancong datang sebab nak tinguk buaya kat sini. Also nak tinguk monyet belanda yang rare sangat tu. Kalau korang tak caye..leh google sekarang carila Klias River, takpun cari laaaa Borneo Proboscis Lodge. Confirm jumpe...kat situ la my hometown.

kredit to madeinsabah.wordpress.com for the picture.

Tadi kawan aku tanye, ape yang best kat Beaufort ni selain dari adanye aku. Kuikuikuiiiii... okeh selain dari Klias River tdi ..yang best kat sini adalah sungai Padas. Kire famous gak laaaa... orang suke buat water rafting kat sungai padas. orang cakap the best in South East Asia. wuwu.. Bagi yang suke extreme tu leh laaa datang sini...korang leh baca entry pengalaman orang yang pernah pegi buat water rafting tu kat sini. Okayss tak payah nak dramatik sangat la pergi Beaufort naik train. naik bus boleh, naik taxi pun boleh okay... jalan raya elok je tu, tak payah nak bayangkan jalanraya kitorang takde pavement lah, berlumpur lah. NO NO NO. from KK perjalanan mengambil masa satu jam setengah.


haa..amacam?ade bran?? 

Actually aku pun tak pernah lagi buat water rafting ni...alaaa..kat Beaufort tak de ape laa sangat. Pekan die ni pun kecik je, adeh la..cuma die perantara perjalanan dari Brunei ke KK,..also dari Kuala Penyu ke KK. Just a small town... kalau nak datang, saya terima dengan hati yang terbuka... :)

Talking about Kuala Penyu, located lebih kurang 20 minit perjalanan dari rumah aku, kat situ lah tempatnye kalau kite nak pergi Pulau Tiga. tau dop Pulau Tiga, macam pernah dengar kan? pulau tu la yang Survivor season one di buat. maybe thats why kut Pulau Tiga ni jugak di panggil sebagai Survivor Island. HUHU. pulau yang cantik jugak...


Dude?? tak terase nak pergi ke lepas tinguk gambar ni? aku pun terase nak pergi okayyy....sebab aku sendiri tka pernah pergi. aku tau je die wujud. HAHA. seriously, NAK PERGI.

sape yang nak tahu lebih lanjut pasal Survival island nih, leh baca kat link ini, Pulau Tiga. kat dalam article tu jugak ade di ceritakan aktiviti yang boleh dilakukan kat Pulau Tiga. Yeayersssssss...ade snorkeling kat Pulau Ular. which kat situ memang habitat ular laut. like seriously nak snorkel kat situ? ehe...takpelahhhh...

SO? MARILAH BERCUTI KE BEUAFORT. HAHA.

Nunite uolllssssssssss...










You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe