Food Hunting : Kedai Ayam Bakar Mas Mono

12:23:00 pm

Assalamualaikum..

Haiiipppp..Okay sebenarnye kedai ni aku ngan cik Hajar pergi minggu lepas. tapi baru nak post hari ni. HAHA! Kedai ni kedia baru bukak, kat seksyen 7, area Jakel tu. Tapi die punye kedai kat area yang baru bukak, belakang Petronas, dekat ngan Pappa Rich. kat deretan kedai Ayam Penyet AP (orang cakap kedai AP dah diisytiharkan tak halal, betul  ke?). It was a fine day, dua orang manusia yang kelaparan mencari something new to eat. Dah bosan dengan kedai-kedai makan di shah alam. HEHE.

Kedai ni interior die color hijau. surrounding yang bersih. Pekerja semua orang-orang indonesia. masuk je, secara automatik, lidah aku bertukar jadi slang indonesia. HAHA!! Mase baru masuk kedai tu, pelik jugak ape yang kecoh ramai orang amik gambar nih. rupenye ade artis dari indonesia baru lepas makan kat situ. band D'massive and ade 2 orang lagi, artis dari bandung katenye, tapi pekerja indonesia kat situ sendiri tak kenal. HAHAH.. ape kahh??

lets go through the menu shall we?


Believe it or not, ni aje lah menu die. memang kedai ni bergantung kat ayam bakar die semata-mata. so kalau ade yang nak makan makanan lain, nasi goreng ke, sup ke ape ke, memang tak boleh buat ape lah. So for us, kitorang order Nasi Ayam Goreng Kremes. Hajar punye + tauhu + tempe. 






Okayy laa..ayam die sedikit besar daripada ayam kat wong solo. Keremes die pun sedap. Rase ayam die ade masin and sedikit manis-manis. Isi pun lembut. And yang paling aku suke sebenarnye, sambal die!


Mula-mula sampai makanan ni, aku siap cakap lagi, "mak aih, sikitnye sambal die." Sekali rase baru tau! HAHAH...lagi pedas daripada sambal wong solo! and sedap sangat. sambal ni memang di masak together ngan bawang putih and bawang merah die, maybe sedikit serai jugak. and di kisar halus, takde lah kite makan biji cili tu sebiji-sebiji (which is sooooo not good for our kidney!) . Hajar siap hulur lagi sambal die kat aku, aku tak sentuh pun. mangkuk kecik ni pun dah cukup tuk aku. Selalu kena minta extra! HUHU..


Jeng jeng jenggg!

Sekian, terima kasih. *wink.






You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe