Recipe : Pratha Pratha Prathaaaaa!!!

12:29:00 pm

Haloooo..

Pratha ni memang makanan favourite aku kalau aku terase nak makan makanan yang tak terlalu berat. Biase aku makan tuk minum petang or untuk supper. hahah..Senang je yopppp...sebnarnye kite fill ape untuk pratha kite tu terpulanglahhh....ikut suke kite nak letak ape. So, for today, aku nak buat pratha ngan inti ayam.

So what we need....

Pratha. of course. brand Kawan ni memang sodaaappp!

sedikit bawang, cili api kalau nak pedas, cheese, and salad!!

Isi ayam yang di potong kecik-kecik.


Okayyy..dah ready nak masak!!!



First, masak lah pratha kiteee.. gune kuali yang leper, and SEDIKIT minyak. SEDIKIT je tau, pratha ni serap minyak, so kalau minyak banyak, nanti die wet sangat. and oily lahh!!


dah masak pratha kite! masak sekejap je tau, 2 minit macam tu. 

Lepastu, goreng la ayam tadi, pun guna minyak yang siket jek, IKUT SUKA KORANG nak masak ayam tu style macam mane. Untuk aku, simple je lah. name pun masak time nak cepat kan, time malas. HAHAH. So, aku tumis bawang tadi, tunggu sehingga kekuningan bawangnye (nyummeehhh!!) , masukkan ayam, and cili api. tak suke tumis cili sekali ngan bawang, nanti die extra kering and kurang pedas! Masukkan la sedikit garam, seasoning, black paper, sikit sos tiram. 



Dah siap semua, ape lagi, susun lahhhh....tambah jugak mayonis, thousand island, or any sos yang korang nak. 


kalau ade yang suke cheese, tambah la cheese, beberape banyak pun korang suke, tapi lepas letak cheese tu, gulung-gulungkan pratha korang, and panaskan dalam 1 minit kat kuali. so that cheese die cair.

Taraaa...senang kan? takde ayam, boleh je guna sosej ke, daging ke, telur ke. anything! HEHE. 



Sekian terima kasih... :)



You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe