Retail therapy.

1:50:00 am

Assalamualaikum.

Korang pernah terfikir tak dari mane peniaga peniaga online or kat mana mana kedai baju lah, dapat baju baju diorang. sometimes, baju diorang sangat up to date and cantek cantek belaka!

Last friday aku and Shaza, pergi ke GM plaza kat KL. bertempat di area Chow Kit. dalam plaza ni ade banyak retailer. biase orang dapat supplier baju kat sini lah. not only baju, but bermacam-macam, selipar, accessories, kerongsang, towel, tie, and many many many more! selain dari GM Plaza ni, tempat lain yang ade retailer jugak kat Jalan Hang Tuah, and kat Kenanga (aku tak tau and tak pernah pergi lagi...)

Datang ke GM ni aku ngan Syaza dah ade matlamat dah! aku nak cari seluar kaler nude. Syaza nak cari skirt and top. okeyyyhh..perjalanan bermula dari shah alam pukul 1 petang. dengan khidmat bantuan cik Waze, kitorang sampai jugak di GM Plaza. and tahu tak kitorang jakun sangat ngan parking die yang menggunakan elevator??! jakun gile wehhh!!




cuak!!!

HAHA! sesampainya kitorang kat dalam tu, memang blur habis. dua dua tak pernah datang. It suppose to be fun and a lot of shopping. but disappointing laa sebab barang barang die tak best. dari tingkat bawah sampai la tingkat 8 kitorang round. 

sangat banyak kerongsang !!



my partner in crime today : Syaza.


found this cute little boxes. ingatkan ape, rupenye tie!

brand Hugo Boss pun ade okeyh.

Burberry tu?! RM 12 only. Haiyoo.


Heyy hey heyyy i know this perfume! haha.

So, dengan kehampaan, aku ngan syaza beralih ke Times Square. Sebab, kitorang expect akan jumpe banyak baju baru. tapi tak banyak pun jual baju, more to stuff like accessories, perfumes, towels, etc. Kat TS bukanlah retailer, tapi still murah la compared to online boutique. so, to the Times Square we go!!

tingok la makcik ni shopping, macam macam die nak.

yeayy...dapat shawl, pants, and blouse!

penat shopping..Its time to go home....hujan lebat, aku balik shah alam ikut highway kesas. sebab nak ngadap jem kat federal tak larat lah..time orang balik keje kan. because of the hujan yang lebat yang amat, accident sana sini. so perjalanan pun tak lancar. dari kesas, aku exit kat seafield. hai seafield, long time no see. after tol ibor, i supposed to drive along 1 km to ramp to federal highway at batu tiga. TAPI.........bermula lah mimpi ngeri, bile perjalanan yang hanya 1 Km itu, ibarat perjalanan yang 100 Km. 

Aku stuck kat jem kat situ, COMPLETE STANDSTILL!! ohmaiii...stress gile. spent 1 hour dalam jem. kereta tak bergerak langsung. oh please!! im super tired u know! im so desperate to know what is going on di depan sana. why kereta tak bergerak langsung? so aku menggunakan khidmat google map satellite nak tinguk ape bende yang kecoh kat depan tu. unfortunately picture kat satelite tak update lagi. gambar time kul 5 petang jek. haiyooo...IMPOSSIBRRUUUU..! 



jem jem jem!

perjalanan sepatutnye 15 menet je ke seksyen 7..why oh whyyyy...

Finally kereta bergerak jugak. and the time aku dah mula lega, tiba tiba semua kereta buat u-turn. KUCAR KACIR SANGAT!! aku tersangatlah blur. what is goin on mannn?? and the worse thing is, untuk buat u-turn,, aku kena naik akt median, nasib baik lah curb die tak tinggi sangat. tapi terdengar jugak lah geseran bumper aku. PERGHH!

Hari yang boleh la tragis. perjalanan dari KL amik mase 5 jam baru aku sampai shah alam. and after sampai rumah baru la aku tahu jem selepas tol ibor tu disebabkan air yang membanjiri kawasan tu, and kereta memang tak boleh lalu. huuu dahsyat gak banjir tu kalau camtu. tapi dahsyat jugak diorang suruh aku buat u-turn kat atas median, calar beb keta aku.
sakit plak hati teringat kejadian tu. HEh. dah! baik tido sekarang. Hajar dah berdengkur dengkur kat depan aku nih. HUHU.

Selamat malam kalianss...




You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe