Stress.

11:49:00 am

Assalamualaikum...

Hujung tahun macam ni, ramai plak orang pergi becuti kan? family aku sendiri minggu lepas datang bercuti kat sini seminggu. and tadi baru lepas bawa pakcik aku sekeluarga jalan-jalan kat KL. Abang aku plak satu family sekarang tengah bercuti kat Paris. and dengar kata abang aku yang sorang tu plak nak pegi Singapore. Pakcik aku yang sorang lagi tu plak nak pegi Indonesia..wahh..busy nye ke sana ke sini. Aku? HAHAH...tunggu lah siapa-siapa datang sini, aku tumpang la sekaki.

Seriously, rindu sangat dengan laut. tapi apakan daya, hujung tahun macam ni better jauhkan diri dari pantai..sebab ombak sangat kuat. Well, aku je la yang penakut. padahal ramai je yang becuti ke pantai hujung tahun macam ni aku berharap sangat-sangat untuk dapat pergi ke Surat Thani. yaaaa lepas tinguk Johan n bini die becuti kat sana di taja oleh AirAsia, wuwuwu memang nak sangat!

Next trip?

Dear Bangkok.

Aku dengan anis jadi excited nak pergi bercuti kat Bangkok since kitorang tinguk Mad Market kat TV9 dulu. Dalam episode tu, Hanis pergi ke Chatuchak market. memang well known market because of barang-barang murah die. maybe ade yang tak percaya aku berminat pasal chatuchaj market ni. weiiii.. tak cuba tak tahu. lagipun, nampak macam menarik ape? so, why not? :)

urghhh.. bestnyee..i must say. i love thailand. barang die murah. makanan pun sedap. Dari hari tu kitorang tertunggu-tunggu bile lah Tony Fernandez nak announce promotion ticket ke Bangkok.

So, basically, kitorang tak decide lagi tarikh nak pergi. tak planning lagi. tak book ticket lagi. Just, wishing that one day, kitorang akan dapat pergi ke Bangkok. Bangkok, wait for us!
.
.
.



Orang cakap, kalau stress, pergi lah bercuti. Dulu, bile aku stress, bf aku akan bawa aku pergi bercuti. to help me release my stress katanya. dulu lah, zaman ade bf. Well, sejauh mane aku boleh release stress dengan bercuti?

Yepp, memang hilang stress. time bercuti memang slowly stress tu jadi mendatar..meaning that tak rase lah serabutnye. tapi bile balik dari bercuti? face balik semua, hah stress la balik. HAHA! Then, last week my family datang sini. i must say, it has been a stressful days lately. Then i realized,
sometimes, bila dah macam-macam jadi, kita rsa bila ada dengan family tu juga yang terbaik. Because no matter what, family will always be there for us.
It is important for us untuk decide anything dalam keadaan yang tenang. bukan ketika stress, that is why orang selalu cakap, chill dulu. baru decide. sebab bile kite tengah emosional, kite akan jadi tak rasional ketika itu. bila nak buat keputusan yang baik, every problems faced, mestilah di nilai balik satu persatu.

jangan membuat keputusan ketika marah. jangan berjanji ketika suka.

Apa pun masalah yang kita ada, keputusan harus di buat. Bila dah jadi macam-macam, maybe we should give ourself a break, take a deep breath, bukan lari dari masalah. tapi bile ade masenye kite dah sampai di satu tahap di mana kita dah penat sangat, penat sangat nak hadap semua, kita just nak stop and rest. Its okay to take a rest.

Sit back and take awhile to decide, u will make the best decision for your life.

Life is getting harder and harder. And to be strong, all I have to do is getting closer and closer to God.


.
.
.
.
.






You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe