Kedai kopi lewat malam.

2:43:00 am

Perbualan lewat malam bersama seorang rakan lame memang banyak mencetuskan idea weihh..agak lame jugak lah aku tak kelua lepak ngan die ni. since balik dari Bali,? woo.. lame tu. bulan April. sekarang dah Dec. huhu..


die ni pun boleh tahan kelakar jugak, bile aku cakap "i dah nak balik sabah dah ni.." die terus buat buat tutup telinga, protes tanak dengar lettew! HAHAH. mane tak nye, dari bulan April ri tu cakap nak balik sabah nak balik sabah, tapi tak balik-balik jugak. HAHAAH.. naik bosan die nak dengar. nak buat macam mane, memang tanak balik. huhu!!

The thing about die ni, die culture punye orang. die suke travel, tapi die travel sebab die nak tinguk culture orang, nak tinguk duduk tinggi mana orang kat tempat tu. bile di ajak travel gi krabi, die paling tak berminat sekali, "thailand ade ape..ape culture die.." hadoyaii.. susah la ini orang!!

borak punye borak, kelua pulak cite pulau pulau kt malaysia ni. and aku tanye lah, sekarang ni kan pulau da tak boleh pegi, sebab ombak kuat. so, kat mane je yang ade pantai yang kite belih pegi? aku tanye kat die lah. then name cherating came up. AHA! interesting.

"sebab, cherating tu teluk je, ombak kat tengah dah pecah before sampai kat tepi pantai die. so safe laa" wooo.. now u speak geo laah? speak physics lah?? maka dengan kejakunan aku yang mase form dulu tak amik tau pasal geo ni semua (seriously aku pn tak tau macam mane aku boleh skor geo dlu.ape pun tak ade dalam kepala otak aku kut??!!) aku pun bertanya lagi dan lagi. well, since pergi ke bali dulu lagi ade orang tu dah ingatkan aku, kalau suke travel, kena amik tau pasal geo ni semua, angin monsun die, ombak die.. haihhh aku je tak learn. tu laaaaa kan dah tak tau ape2. tau pulau takleh masuk sebab ombak kuat je. tapi yang lain, tak tau. aiyoo!!

So now, aku dah faham concept die macam mane. how that geographic aspect related ngan wave sume..silly me. its a simple simple thing.

actually ni sebab kebosanan aku, and rase nak pergi becuti sangat. HAHA! basically ape yang aku faham, time time macam ni, time ombak kuat ni, kite still boleh pegi pangkor or PD. sebab both places located kat selat melaka. right? am i right? kalau salah sila betulkan! hukhuk. therefore, ombak dah hit indonesia, and kawasan selat ni memang terhalang. so, ombak die tak berape kuat. yaayy.. boleh dapat A tak? huhu..

Sooooooooooooo.....aku bab bab info macam ni memang aku suke sangat. Actually seronok berborak bile topic tu "berisi", compare to borak borak kosong. Aku plak memang jenis banyak tanye, so nasib ko lah nak jawab kan. AHA! Its always seronok bile berborak dengan orang yang banyak berjalan ni. seriously pemandangan diorang luas. they kinda inspired me. Die ade jugak bagi aku idea, i think a good one. akan di pertimbangkan. semstinye perlu banyak preparation kalau nak buat. InsyaAllah kalau jadi, aku update okayhh!!
Bubyee....!


 :)






You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe