Food hunting: Old Malaya Kopitiam.

1:01:00 am

Yeayy...found this new kedai makan ketika perut kelaparan berdondang dendang  petang tadi. Setelah sekian lama tak lepak ngan cik Hajar kite yang busy melampau lampau nih, akhirnye setelah AKU YANG TEXT DIE DULU, kitorang pun lepak keluar makan tengahari. not really tengahari, jam dah menunjukkan kul 3.45 petang. HAHA! mau perut tak berkeroncong!

At first kitorang nak makan nasi kukus kak nora kat foodcourt kat belakang unisel tu, alahh, area kedai makan nasi arab yang famous meletop letop tuh (aku tak pernah plak makan kat situ, nasi arab bukan my favorite la my dear... ). Sampai jek kat depan kaunter nasi kukus tuh, ayam dah tinggal seketul. mak aih.. mau bersilat aku ngan cik Hajar ni, berebut kan ayam. Dua dua tengah kelaparan nih..jangan memain.

Hajar: bang, ayam tinggal seketul ni jek ke?
Abang nasi kukus: Ayam banyak dik. tapi tak goreng lagi.
Aku: hah?berape lame nak tunggu?
Abang nasi kukus: sepuloh menet.

Uih..takleh jadik..perut dah lapar. sepuloh menet tu dah macam sepuloh jam tahu!! Maka aku ngan Hajar pun decide cari kedai lain jek. and aku teringat kedai ni yang baru bukak, belakang petronas, di area jakel. Dari jauh dah nampak kedai ni kaler coklet. woot woooottt..!

cantek bukan? maybe sebab kedai still baru..so nampak cantik and kemas. boleh duduk kat bahagian dalam n bahagian luar. no aircond. so better duduk luar, ade kipas yang ade semburan air tu. ntah ape tah name bende tu. HUHU. so, bestlah..sejuk duduk lua! 


Cool sangat menu die! macam buku latihan time skola rendah dulu. Alahai. So, kat kedai ni ade menyediakan western and eastern. ade rice, ade noodle, for breakfast also ade. 

Haa...tu la maksud aku kipar yang ade semburan air. HAHAAA..nampak tak macam embun embun kat atas tu.huhu.

Ni Hajar punye, fried rice with chicken chop. Ape ke heeiii sikit bebeno sos nye tuh? and rase sos dalam botol sangat. beli kat giant pun boleh..

Mine, OMK Fried Rice. macam same jek ngan hajar? HAHA. btw, ape bende OMK? Oh Mak KAu Fried Rice? HAHAHAH... ape ape je lah. (old Malaya Kopitiam lahh!)


Nasi goreng die boleh la..not bad. and not that outstanding thou. Udang kat dalam nasi goreng die banyak. erm erm..for the chicken chop tadi, pun biase biase je. And aku ade order satu lagi tadi 1/2 dozen chicken boxing. Syangnye lupe nak amik gambar plak. Agak tawar, dalam menu die describe "chicken is marinated with spicy sweet and sour souce" (lebih kurang laaa.) .unfortunately, tak ade pun rase kat ayam tu. kinda disappointed. for aku ngan hajar, termasuk minuman, and gov tax 10%, total was rm 42.35. mahal ke eh? ke normal?,,...












You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe