Aku bersenam untuk kesihatan!

10:56:00 am

Duhh~ of course la tipu. hahah.. to be honest, bersenam sbb risau badan dah naik, lemak sana sini. org lain selalu ckp "sya, bdn u dah okay la..nak kurus mcm mn lg?" . hadoii.. nmpk cam kurus, tp tak tau lemak ni ha berkilo2! It is not good la, masih muda mcm ni, and masih bujang tak kawen lg, tak beranak lg, even org yg da beranak pun lg slim, aku plak tak reti nk jaga shape badan. well kesedaran tu dah lame ade. perlaksanaan tu je yang lambat. harharhar!

For now aku dah start bersenam balik. which, last tym aku bersenam was 8-9 months ago. agak lame gak, lemak2 dah mula menampakkan kehadiran dorg dalam badan aku. okay terima kasih ye..huhu. yelah nak gi slim world, perlukan duit yg banyak kan.so buat ape ikut mampu la kannnn... after start bersenam ni, secara automatik aku terasa nak jaga makan. not diet berlebihan. just reducing the quantity and replace it with healthy food. bak kata sayang aku sorg tu lah, makan bijirin, avoid nasi, minum susu, banyakkan minum air suam supaye muke berseri-seri, banyakkan makan sayur-sayuran dan buah-buahan. hahah..baik coach!

haaa,..kan?

Aku joging awal pagi pun sebab nak biasekan diri bangun awal. dah lame sangat aku manjakan diri bangun lambat. kalau dulu ade org call, kejut pagi2. tapi sekarang dah tak ade. bile bangun pagi asyik rase sedih jek, rase kurang. baik buat something yang leh buat aku tak fikir sangat pasal tu. tak de la rase sedih lagi. mem-busy-kan diri dengan berjoging. well, life goes on. we just learn to stay strong everyday. 

ohhh..and thank you to Yui Razali yang kacau aku time tulis blog ni. buat aku takde idea dah nak tulis ape. okehh nak gi mandi, siap2, kena gi jumpe doct hari ni. huuu.. sekian terima kasih. :P




You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe