Berbezakah kita?

4:55:00 pm

Kenape eik, macam kawan aku yg kat semenanjung ni, parents dorang akan cakap,
"Jangan sesekali cari pasangan orang sabah or sarawak. ayah tak kasi."
Or, kalau orang kat sabah plak, parents akan cakap macam ni,
"Ko jangan mau kawin dengan orang semenanjung ah..mama inda bagi"
Why oh why..? berbezakah kita? And please for those yang narrow minded masih anggap orang sabah sume tinggal atas pokok, korang dah boleh terjun sungai skang bia kena makan buaya. Do i look like someone yang tinggal kat atas pokok? aku asal dari Beaufort, dalam peta Sabah, area aku ni adalah PEDALAMAN bawah. so, do i, look, like, someone yang tinggal atas pokok?? Seriously disappointed for some people yang masih berfikiran zaman batu macam tu, Sabah is a developing country. Still banyak lagi on going projet. Even taklah semaju bandaraya KUALA LUMPUR, tapi takde la mundur sangat smpai penduduk duduk atas pokok sume. hadoii...ape ke bangangnye lahh..tak suke orang2 yg kenegrian, yg racist..not good okay...Huh!


Anyway, story aku tadi. Kawan aku cakap, parents dorang tak kasi sebab susah, nanti susah nak balik..hurm, well, sekarang bukan zaman pakai tongkang, ade flight, AirAsia leh kasi promotion tiket smpai 16 ringgit one way (Seriously aku sendiri pernah beli tiket harga 16 ringgit, pegi balik total just RM 58!!)...tapi, mungkin ikut kemampuan that person jugak la kan. it just, in my opinion, ni bukan macam zaman dulu lah, time tiket flight one way 500-800..yg tu memang susah nak balik kan.
Lagipun, i dont think bende tu perlu di tekankan, sebab jodoh kan tuhan yang tentukan. Abih dah kalau suke, tapi sebab sorang kat sabah, sorang kat senanjung, parents plak taknak, kesian laa..stress. tu yang orang kawin lari la ape la..kan? But, faham, kekadang, parents ni taknak berjauhan sangat dengan anak die... even anak dah besar dah kawin pun.. and, restu mak ayah tu penting. kawin tanpa restu, susah la sayang... :)

Tapi tak sume parents macam tu, macam parents kazen aku ni, maksudnye parents die makcik aku la kan? aha...parents die okay jek, anak die dah bertunang pun ngan orang tengganu. Congrats congrats! walaupun aku xdapat datang majlis ko, hukhuk..hopefully kawin tahun depan aku leh datang insyaAllah..






p/s: its better when u stop berharap. less pain...



You Might Also Like

1 comments

  1. susah-susah sangat JANGAN KHAWIN SAMA URANG SABAH BAH,KHAWIN SAMA urang semenjung jak. kan senang ndak bepisah jauh2,1 di sabah di semanjung...kan2,

    ReplyDelete

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe