kawan-kawanku sayang. :P

1:07:00 pm

Masuk je universiti, (malas nak sebut name u tu sebab kontrovesi sangat!) hamekkk...stress nak mampos. gile agak culture shock jugak la aku. cara percakapan orang yang bercampur2 denga perkataan2 "bodo", "pundek", "bangang", dan segala macam lagi, dah buat aku shock. mannn..kasar sangat! hahahha..gile innocent la time awal2 masuk. pastu jumpe ngan orang2 yang suke kutuk belakang, yang hipokrit. memang byk bende aku kena adapt. lepastu time exam, perrgghh budaya bawa toyol ni, berleluasa. aku hampir nak give up kot, ngan persekitaran macam ni. nasib la time tu cita2 tinggi. sabar jek lah..tapi kalau di fikir2 balik, aku nak ulang balik hidup kat u. walaupun susah, tapi member2 best. and aku leh buat lagi bagus kut sbnrnye. tapi ye lah time tu wasting time on something yang not worth it. haih... -.-"

its funny lah bile berborak balik ngan kawan2 pasal mula2 masuk sem dulu, macam mane aku leh kenal Eddy, macam mane leh kenal Gajah, kenal Amir. then ade Am, Faiz, hahaha.. mula2 kenal Eddy kat luar lab time lecturer kensel class. tym tu rambut nak botak kan. haahaha pe punye style lah. Kenal Gajah dari Eddy, sebab dorang member rapat. time tu tak sekelas pun ngn Gajah. tapi bile dah masuk tahun 2 kut, dah satu kelas plak. satu bende yg aku tkleh lupe, time subjek Civil Work Project, memang stress gile. aku group ngan dak2 ni. sumenye ade 9 orang termasuk sorang pempuan ni. malas la nak sebut name die. aku, eddy, ngan amir pergi satu company kat wangsa maju, sebab nak minta guide tuk buat bendalah tu. memang struggle gile, aku eddy ngan amir mase last2 minit nak hantar tu, siap tak tido. untuk beberape malam gak laahh...yg lain buat gk keje, tp byk keje kat aku eddy ngan amir la. yang pempuan sorang tu lagi lah, time dah nak hantar baru jumpe ktorg, "eh macam mane CWP? dah siap?" eii...rase nak lempang je time tu. bengang ah gak..then hari nak hantar tu, aku kena compile sume, every part every chapter, editing sume, memang tak tdo. betul2 last minit lah. padahal dari awal sem buat bendalah tu. aku ingat lagi aku ngan eddy kejar cari lecturer, almost tak sempat nak submit. pastu time presentation plak lecturer asyik tanye bende mengarut. stress gile. bile result keluar, hamekkk,,, aku ngan Eddy dapan B je. and tah sape lgi ade sorg lgi tk silap dpt B. yang lain sume dapat A. GOOOODDDD...terbaik wehh rase die. hahahah....sabar jek la aku ngan eddy. orang yang goyang kaki, time ktorg buat keje tu struggle die slumbe tguk movie, tdo berdengkur2, tu yg dapat A. ahahahah....memang bengang kan time tu. tapi takpe lah, member kan. halal lah. skang takde lah nak marah sangat pun.

 Ntah la..sometimes betul kate orang tau, tak payah nak jujur sgt. most of the time orang2 yg kuat meniru, kuat toyol, goyang kaki tu la yg selalu dapat excellent. ade sorg pempuan ni, tiap2 sem dapat dean list. tpi sebenrnye tiap2 exam, tiap2 test die bawa toyol. not fair..tapi nak wat cane. siap pernah kantoi toyol time exam, toyol taknak colorful plak kannn..ahahha...tapi takde pun kena amik tindakan. haihh -.-"

raye tahun lepas memang the best. aku saje je cakap, "ni raye last kite same2, so kena beraya sume rumah!" hahahha...jap lagi bdk2 ni nak plak kan. so, kitorg gi beraye kat rumah eddy ngn gajah kat tanjung malim. minggu depannye beramai2 gi temerloh, gi rumah Amir. makan ikan patin. ohmaiiii! sedapnyeee..hehh..pastu gerak gi kemaman tengganu!! hakhak! seronok weh jalan2. gi rumah Am sebelah malam. Kitorang stay kat Teluk Cempedak. rmai gile orang kat situ. smpai aku geli nk pijak pasir, huhuh sebab pasir die dah kotor, banyak puntung rokok n kasar..too crowded lah. Esoknye gi kuantan, beraye rumah Syuk. pun makanan sedap gile. hadoii..huhuhu..patah balik pegi puncak alam plak rumah Parut. ohsemm..jalan2.heheh..




Ape pun, rindu lah nak study balik. Awal pagi bangun g kelas. de time rajin tu bangun kul 6 then gi jogging kat track. kul 10 habis kelas lepak rmai2 breakfast kat kedai bawah pokok sebelah kuil. tengahari struggle nak cari kedai makan. hahah usually lepak kat kedai ibu je. tak pun kat kedai ayam besar. tak byk choice sgt lah. tempat pun kt pedalaman kannnn! petang lepas kelas gi minum petang plak. waahhh memang complete lah. malam lepak makan same2 ramai2. bile de project buat ramai2. nak gi tesco pun kecoh nak gi beramai2. Yang best lagi kadang2 aku ngan Kak Yati masak, pastu panggil dak2 ni sume makan ramai2. Buat bbq,..lepak kat rumah, Gajah main gitar aku nyanyi. smpai Eddy ngamuk sebab kacau die tido. ahahha...padan muke kau! de beberape kali gak la gaduh sesame sendiri. huhuhu..tapi lame2 ok lah. biase lah tu, kawan2 mane tak gaduh. hahaha.skang dorang sume dah nak convo. aku dulu aim nak convo mesti same2. tapi, tah la..aku nak blame sape pun aku tak tau. blame diri sendiri jek lah..susah nak cakap. Anyway, congratulation guys...selamat ber-convo. sorry aku tak ade. time convo pun aku takde kat Malaysia. njoy..!








p/s: im a kind of person yang takut facing reality..thats why i never stalk, because im afraid of what i will see, what i will read. I dnt check on my followers on twitter because im afraid of knowing that you are no longer there. im afraid to face the reality that u, gone.


You Might Also Like

1 comments

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe