jangan la gaduh-gaduh..

3:38:00 am

Hari jumaat hari budak2 rumah pulang ke rumah masing2. so, sunyi laaa rumah ni. tinggal aku dan dak2 yang bekerja kat bawah tu. for tonight, thank God syaza and anis ade lagi. Tengahari tadi aku and Anis lunch kat wong solo. seriously, cant say no when somebody ajak gi wong solo. huhuhu...setelah beberape minggu, akhirnye hari ni ade kesempatan nak cuci bentley aku tu. ape punye kedai lah...mahal gile aku kena RM20. tapi cucinye tak kilat mane pun. haihhhh...menci ngan orang yang tak ikhlas nak meniaga ni. tak ke mane lah! Logo bentley yang depan tu pun aku dah ganti. kuang asam tol..tu pun nak kena curi ke. dah terbang 30 hinggit aku. duit weii duitt..! -.-"

Lepas makan tu, pegi lah round2 butik baju. kat sek 7 area baru belakang jakel tu banyak sangat la butik baju. cantik2 plak kan. lepasni insyaAllah kalau ade kesempatan nak raye lagi, memang kat situ je lah aku gi beli. takyah pening2 nak gi KL. gi KL pun belom tentu dapat. kat belakang jakel tu ade kedai baju best name die Mix Moda kalau tak silap. nice...harga pun affordable. kualiti terbaik. compared to kedai hatta dolmat yang terletak gak sederet kt situ, time puase ri tu tinguk2 baju kat sana, baju kurung biase je kut, dah 300 hengget. kain pun tak best. not worth it. ye la tu,..sebab brand hatta dolmat kan. jadi mahal ler. tapi mahal kalau tak cantik, cane? membazir..mahal tak semestinye best. baju2 hatta dolmat yang glemer2 slelau artis pakai tu memang cantik2. tpi yg time raye tu laa kurengg berpuas hati siket.. heheh. deretan kedai makan ikan bakar bahagian depan ade butik ape tah eik ade Sofea kat name die. tak ingat sangat. yang ni price range RM2500 above. sebab designer die memang dah biase design utk artis2 gak. memang cantik. kualiti best. tapi, 2500 for baju raye, xmampu ler..too much tu weii.. kat sebelah block Papparich plak ade butik Saidatulnisa. ni adik penyanyi Ella tu punye. baju boleylaa...cantik2 gak. Harga sedikit mahal dari Mix Moda. nak cari baju pengapit tuk pengantin ngam la kat situ. sebab die buat baju banyak2. eheee...Okay cite ni agak bosan.


both from  butik Saidatulnisa.. love it!



Hari ni gak ramai orang mood bergaduh ngan bf/gf..kawan2, bersabarlah..bersabarlah...kerna itu sahaja yang mampu...
Bercinta tak semanis, tak semudah yang di harapkan...most of the time penat! But as long as u know what u are fighting for, as you know you are fighting for something that worth it, then go for it. my brother always told me, never give a 100%. leave some space for you to buffer, so that if things are not going well, you will not 100% frustrated. Only, to not giving 100% sangat lahh susah. kan? Even aku pun, tak dapat nak buat. everytime becinta, kasi sepenuh hati. bile berpisah, merana plak. salah sape?salah sendiri.
Macam ni lah kawan2, jangan banyak gaduh sangat, being in love sepatutnye happy2, not asyik nak gaduh masam muke je. appreciate mase yang ade. cuz esok lusa, u never knw, maybe partner korang tiba2 menghilang, tinggal lah korang sendiri menghitung hari, berteman kenangan2 lame. setakat hal kecik, settle je lah. tak best lah gaduh2. korang beruntung ape ade bf/gf yang korang leh contact anytime,..yang xde halangan. so, anytime korang leh pujuk. just say sorry, even korang tau salah bukan kat korang. tapi, one side kena mengalah. jangan gaduh lame2 wehh...rugi. lagipun, korang tak rindu ke tak dapat contact lame2? mesti rindu kan? rindu tu menyeksa..  ;)  jangan time gaduh2 ni korang nak cakap benci la, menyampah la, jangan sesekali. respect ur partner. aku bukanler cakap mcm aku ni pakar nak becinta, tapi aku cakap dari ape yang aku belajar laa dri hari2 lalu....kesian aku tinguk kawan2 aku ramai yang bad mood.. aku plak, by this time, orang yang aku sayang dah benci kat aku, meluat kat aku. aku mampu senyum je. i have to biakan die mcm tu.  so guys, come on..ingat balik why u fell in love for each other at first place. okayh? dah, tak mo gaduh2!!

owhh dah 3.36am. i should get sleep...got wedding to attend tomorrow...selamat malam semua... :D





You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe