BibiKuSayang.

7:38:00 pm

Assalamualaikum..

Dah lepas maghrib ni elok lah kita bertenang-tenang seketika. Penat baru balik dari keje. Fewhh..jalan tak jem sangat plak hari ni kan. Alhamdulillah.

Aku risaukan bibi, perut die makin besar. and tak boleh nak sentuh die. mesti die marah. its weird, semalam pegi bawa bibi pegi vet, and doct buat check, bibi tak pregnant pun.Doct tak dapat cari rangka baby pun dalam perut bibi.

its all started after balik raya hari tu. ade seekor kucing jantan yang berusaha keras nak rogol bibi. time tu bibi takut sangat and duk rumah je. tapi sebab kegersangan melampau , si jantan tu sanggup cari bibi sampai dalam rumah. banyak kali gak terserempak time die usya bibi, sempat di halang sebelum berlaku perkara tak senonoh. HUH!!

kesian bibi, die tak nak pun. dari muke die nampak die ketakutan kalau kucing jantan jiran kitorang tu datang kat rumah. BIBI TAK RELA OKAYY!

sebulan selepas tu, aku nampak perut bibi memboyot. aku nak sedapkan hati cakap bibi tu tambah berat badan je sebab aku bru tukar makanan die kepada smart hard. wani cakap makanan tu murah and elok kasi kucing kite gemuk. so aku set kat otak, bibi tak pregnant.

tapi minggu ke minggu, perut bibi makin memboyot. budak rumah dah cakap, bibi ni mengandung ni. aku pun pasrah lahh, walaupun aku tak sanggup dah nak handle baby baby kecik kt rumah ni. cukup la perit dulu. tammy pun da besar sekarang, aku ingat aku dah boleh relax. bukan tak nak mandulkan bibi, tapi kos nak buat tu, hurmm..and kesian bibi..

tapi aku hairan, kali ni boyot die lain macam. tak macam time die pregnnant dulu. dulu boyot die keras. sekarang lembik. dulu aku pegang perut die sikit je, die marah. sekarang, picit la macam mane pun, die tak kan marah. and muke die, macam tahan sakit. die tak happy, marah marah marah. die dduk je diam kat rumah. moooooodyy!

semalam doct cakap kena tunggu 2 minggu. tapi baru sehari ni, kesian sangat muke bibi. die duduk je, macam sakit sangat kt perut. and Aneq cakap hari ni tegang pulak perut die. aku risau, lepas doct picit picit semalam, perut usus or anything lah kat dalam perut die jadi membengkak..nauzubillah...

aku tanye aneq, ade tak sakit macam ni , yang buat perut buncit. aneq cakap ade, bile something wrong kat usu. jalan penyelesaian die, kena buat xray lah untuk kucing tu. aku dah call vet tadi, diorang cakap if nak xray, doct akan reffer kat vet UPM. kat sana je ade xray. Urghhhh! what to do... :(

i hope its just pregnancy. please dear God nothing bad will happen to my bibi.

You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe