Family is my everything.

12:09:00 pm

Assalamualikum...

In my family, aku anak bongsu daripada 9 adik beradik. well, actually 11, but 2 orang dah pergi dulu. Now aku ade 6 orang abg, and 2 orang kakak. and 13 orang anak buah. ohh ya, 2 ekor kucing. Yaa bibi and tummy, you are important too.

tammy

bibi.

Joy when you are with your family, sangat berbeza time dengan kawan-kawan or dengan boyfriend or dengan siapa-siapa je lahh..We can share our whole story with our BFFFFFFFFFF, but family je yang tak kan judge kite. and tak kan isolate kite.  yeahh, true. Aku pernah mengalami situasi ni.

aku ade seorang kawan rapat (WAS...), BFFFFFF lah kan. aku dah anggap die macam family. and she knw everything story pasal aku. and memang aku percaya kat die sangat-sangat. memang die lah kawan yang akan aku rujuk kalau ade ape-ape. But, rupanye die hanya baik depan mata. i did something terrible time tu, and it was a mistake. so i told her my story, but what did i fnd out? kat belakang die menjaja cerita aku kat orang lain. and die JUDGE aku. most of the time, when your good friend came to you and tell you her story, she just wants you to listen. NOT FOR YOU TO JUDGE. duhh~ she said something terrible. A LOT. and because of her, i think kalau macam ni lah rasa nye ade BFFFFFFF, baik tak payah. 

After that, i told my family about the mistake i have done. they listen, advice, and THEY DONT JUDGE. they dont even blame me or marah-marah ke ape. they so calm and they understand. syukur alhamdulillah..thats family, MY DEAR FRIEND. As long as i have my family, i wont bother about anything else.

bila kite di timpa musibah, family lah yang berada di sisi. susah senang, family lah yang setia. so, time senang janganlah lupe daratan..jangan la lupe family sendiri. sentiasa sedar asal usul kita. and tak payahlah nak jatuhkan ahli keluarga sendiri just sebab korang nak menang, korang nak jadi paling hebat, or paling kaya. Money can makes you destroy every relationship u have. Thats why bile dah senang, jangan rase megah. semua tu tuhan boleh tarik sekelip mata.

Semoga tuhan mengekalkan kesejahteraan keluarga kami, janganlah kami berpecah belah. Tetapkanlah kasih sayang antara kami. jangan ada benci dan hasad dengki. Aamiin.









You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe