Food hunting : Mr. Steak House Shah Alam.

11:01:00 pm

Assalamualaikum..

Food hunting kali ni kitorang pergi try makan kat Mr. Steak House, terletak kat seksyen 13, Shah Alam. Ahaa..aku terase best plak nak post pasal food hunting nih. Sebab keje aku memang try makanan kat mane-mane. Boring lahhh nak makan kat tempat same jek..kan? Tapi tak bermaksud aku tak reti masak sendiri makan kat rumah tau!! HUH!. sometimes makan luar pun boleh kan? kalau barang dapur habis, makan lah luar.. tak gitu?

Okay terus kepada cite makan kat Mr. Steak House. it's raining, and passed 2 pm. perut lapar yang amat. dengan pantas aku msg Hajar, HAHAH, hajar memang mangsa aku kalau bab nak try kedai makanan. sebab die akan selalu cakap "okay jom..!".. tu yang seronok tuhh!!



Masuk jek kedai Mr. Steak House tu, boleh tinguk ah memang decoration die cantik. macam ade rumah kayu kat dalam restoran tu. tu kire dapur diorang. lantai pun kayu..but maybe disebabkan pelanggan yang hari-hari ramai, so diorang tambah kerusi and meja kat luar (kedai ni kat corner lot..so banyak space kat luar). mase kitorang pegi tadi, ramai family-family. ahakkksss...comel sangat bawa baby sume..haihh!!

oh time ni sume dah balik..so nampak kosong. tapi meja kat luar semua penuh lagi.


Kitorang pilih untuk duduk kat tepi, since kat bahagian dalam penuh time kitorang sampai. baru duduk 10 saat, aku terbau something busuk yang familiar. keadaan pun sedikit berangin. so, mesti la from somewhere around bau tu. aku pandang kiri, kat pasu bunga besar sebelah meja kitorang tu, and yesss, aku nampak dah kat mane source bau tu! (Cat.shit.)..Cepat-cepat aku and hajar pindah tempat duduk.



For this time, aku order Morocco Chicken Rice (SERIOUSLY AKU SENDIRI TAK FAHAM KENAPA AKU MASUK KEDAI STEAK AND ORDER CHICKEN RICE) , and hajar pulak order Chicken Chop. tak lame pun tunggu, sekejap je dah sampai makanan kitorang. taraaaa....




For makanan aku, kire this is the first time aku makan Morocco Chicken Rice. so, aku tak tau lah memang bawang and batang sayur nie semua memang kena potong besar gedabak eh? huhu..bau nasi die sedap sangat (actually boleh agak, bau planta). ayam die pun nice, nampak sedap. Nasi die memang bile kite makan sedap, tapi bile dah 4-5 kali suap, rase kuat sangat bawang putih die. boleh nampak la bawang putih die memang banyak..) and boleh mual. Ayam die plak, memang sodaaaapppp..! Nyummeh...die ade letak kuah sikit kat atas ayam tu, and i must say kuah die sedap bangett donggg!! i hope kuah die banyak siket..

makanan hajar plak, chicken chop, hajar cakap biase jek. fries die pun tak di masak dengan baik, over cooked.  boleh nampak la tinguk color and condition die. tapi overall okay kut.,, licin jek aku tinguk pinggan hajar. HAHA! lapar lettew.

Total makanan aku ngan hajar RM 28.15..not bad laa harga die for a steak house. well, western is not my favorite. but i think makanan die okay lah..kalau tak, tak kan ramai gile orang datang kan? everytime kitorang lalu area ni memang full house. so, i guess kalau aku try makan steak die, lamb chop ke ape ke, maybe much better kut? :)













You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe