Celcom, Maxis, and Digi

12:06:00 am

Assalamualaikum!

Pening la kapala aku...baru guna Celcom beberape hari, dah terase tak best die. line die lagi teruk compared to Maxis. kalau kat rumah, nak update instagram pun tak boleh. gilee ah...EDGE memanjang. and so sad sebab die tak ade plan specific for iPhone. only for blackberry. I pay rm5 for a day, dengan line yang tah hape-hape. kinda expensive u know...sekarang nak save budget.. DISAPPOINTED! Should i give Digi a try??

Selepas usya usya kat tenet pekej internet from maxis, celcom and digi, ternyata maxis paling mahal. weih...asal aku tak perasan selama ni? network lain leh dapat below 100 per month with quota more than 1.5 gb. maxis? 100 ringgit for 1 gb per month. and aku ni, 1 gb tu tak cukup tahu..! urgghh why oh whyyy...

Kawan aku bagitau, Digi, only rm 50 per month..ape yang aku baca kat website digi, rm 50 for 100min voice call, 1 Gb internet, and 100sms. okay lah tu...100 sms?aku jrg sgt ber-sms. aiyoo..aku pay double selame ni. bukan double, triple kut! urgghh.. nak try Digi, but tinguk dak rumah gune digi macam sengsara gile nak cari line. uih..aku tak faham lah rumah kitorang tu, bak kate Syaza, ntah ntah concrete yang diorang guna tu jenis yang gelombang digi tak leh masuk kut? HAHAHAHA...banyak aahh kau syaza!

Ape pun, if korang nak choose network,  ikut keperluan memasing lah kan. as for me, jarang nak sms, jarang nak gayut, only selalu habiskan mase ngan godeh-godeh instagram, fb, twitter, ..so tenet tu laaaa yang penting. HUKHUK..and sangat-sangat lagi tak biase dengan celcom. dah terlalu lame ngan maxis... :(

Urmm...yaa, maybe i should try Digi....

Dari semalam aku dah plan dah, hari sabtu ni aku taknak kelua ke mana-mana. nak duk rumah je setelah seminggu penat ngadap jem. Serious, penat woo badan. malam jek keluar makan ngan hajar. Tu pun pegi makan jek.

Kat wall fb aku hari ni tak habes-habes orang memperkatakan pasal ASK semalam. huk alohh...udah-udah lerr tu..bende dah jadi. nak buat macam mane..and aku agak bersetuju la dengan comment seorang hamba Allah yang aku lupe name die ni, die cakap, next time, tak payah la nak buat eksperimen dengan try untuk meng"youth"kan acara yang "mature" nih...just follow macam Oscar Award ke...lagi grand...ye lahh..betul la tu..daripada nak gune tema bagai, padahal berape kerat artis je yang follow tema. yang lain pakai biase jek.... ;)

GIRLSS! GONNA UPDATE NEW CLOTHES TO LET GO TOMORROW...STAY TUNEDDD...!


p/s : kita sama suka..kita sama rindu..kita sama sayang..kita sama takut kehilangan..tapi apa yang boleh kita buat...?




You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe