Jangan manja sangat!

8:28:00 pm

Assalamualaikum..

aku pernah duduk lepak ngan seorang kawan ni, seorang lelaki. die cakap macam ni,

"kenape semua pun nak mengadu kat orang sana sini, ade problem ape ape, be strong. tak payah manja sangat nak mengadu kat orang."

well statement tu terkeluar after kitorang cite pasal membe die yang kecoh bagitau die ade problem dengan bla bla bla... panjang lah cite die. skip je lahh.. tak penting pun! eheee!

after dengar statement tu, aku pun cuba memperaktikannya lah! tapi susah la wehh, i dont know. maybe orang perempuan memang macam tu kut. suke mengadu. kalau ade problem ke ape, we just need somebody to hug and keep us calm. i mean perempuan dengan perempuan la.

thats why, bile perempuan dah start berborak, orang lelaki pun tak dapat nak mencelah. sebab to listen to friend's problem is more important dari balas text bf. muahaahah..gerenti ramai yang marah dengan statement aku nih. pernah tak koran text gf korang and diorang beralasan tak dapat nak reply, "i nak study laa", "i tengah memasak", "i mandi tadi" "jap eh sayang ade benda nak buat ni".. there are chances yang sebnarnye awek korang sebenarnye, tengah layan borak ngan member die. HAHAH. Eh? ape bende dah aku merepek ni..SORRY GUYS.

okayy..sometimes kawan-kawan datang kat aku mengadu pasal masalah boyfriend. yeahhh sounds "budak budak" sangat for orang lelaki. but believe me, tak kisah la umur perempuan tu berape, when it comes to masalah dengan partner, she will have that one person tempat die akan selalu mengadu and berkongsi cerita. tempat die meluahkan segala-gala and mengalirkan airmata. wahhh dramatik sangat!

orang datang kat aku minta nasihat itu ini, aku nak bagi nasihat, based on ape yang aku tahu je lah. aku pun tak ade lah hebat sangat, hidup aku pun tuggang tebalik lagi. lagi lagi bile dah frust tu, mak aih..beremosi sungguh!! there was one time in the morning, when my housemate caught me packing my stuff into my backpack ready to run to tioman. dengan airmata merembes rembes nih. HAHAH. seriously, i almost pergi time tu. if weren't because of Anis, aku dah pegi dah. because of love, drive beribu batu pun sanggup tau? BAHAHAHAAHAH.. POYO NAK MAMPUS!

one common question yang akan di tanye bile kawan tengah sedih,

"why sya, why die buat macam ni?"

for God sake, aku pun tak tahu. sebab aku sendiri memang tak kan tahu ape yang berada dalam kepalaotak orang lelaki nih. so jawapan aku biasenye..

"maybe, sebab......."

haahah...yelah, MAYBE lah kan. jawapan selamat. ngeheee..

so guys, tak payah nak hairan sangat kalau awek korang kalau gaduh ngan korang, die akan mengadu kat kawan die. bia je la die.. at least somebody is taking care of her while u gone kannn..kate sayang? so bukan kah to make sure she is okay tu lagi penting?..tak payah nak pertikaikan kenape, naluri orang perempuan memang macam tu.

aahhh..bosan plak cite pasal orang becinta. ni la niiii..member aku ni sok sek sok sek nangis call aku. HEHEH! peace wawa., i love u! haahaha..


You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe