Rumah perlu ada WIFI..!

10:20:00 pm


Assalamualaikum..

Tahu tak, rumah tu tak lengkap kalau tak ade wifi? HUHU..susahnyeee lah bile semua laluan nak gune internet ni kena sekat. Phone tak boleh..laptop tak boleh…Ni pun aku minta tolong syaza teman aku pegi mekdi sebab nak gune wifi die. plus, dah lame tak mkn burger die. perut aku yang buncit ni sangat rindu pada keenekan spicy chicken mcdelux. nyummmeeehhh!!

Rumah perlu ade WIFI..kenape? sebab sekarang ni kebanyakan urusan pun kena guna internet. Bukan ke mudah kalau ade wifi. time time internet tak leh guna kat phone ni lah wifi kat rumah sangat membantu. And then, senanglah aku nak update blog aku. kan? Sebenarnye banyak lah kegunaan wifi, for student, lagi la...boleh guna untuk buat esaimen. then urusan email pun sonangg..cepat jek..tak payah la ketuk rumah orang tengah-tengah malam buta sebab nak cucuk usb. bayar bill pun boleh buat kalau ade wifi. tak payah lah pusing-pusing cari petronas nak guna e-pay. tu pun after kul 11 malam dah tutup. haiihh...~ 

Dah start masuk alam perkahwinan ni, EH?!! Alam pekerjaan ni, mak aih…bosannye lah. Hari-hari ngadap jem. how i wish boleh ade driver..so that aku boleh lah duduk je kat belakang sambil minum hot chocolate di pagi hari. LIKE A BOSS! tapi, itu semua hanya mimpi. hakikatnye, aku jugak lah yang kena tekan break and tekan minyak. Petang pun macam tu jugak..penat gile..tapi mengingatkan pasal pekerjaan halal yang menjana pendapatan nih, tiap-tiap hari ku gagahi jugak!!! CHAIYOKK!

Lagipun, kat bawah office kitorang ade gym. so awal pagi on the way nak pegi office, sempat lah cuci mata. bagus gak tu, mata jadi segar. miahahahha!! BANYAK AH KAU SYASYUUU!

And time balik, aku dah penat. time kat jem tu, tak ade yang lain aku fikir, hanya buah hati aku yang sorang, incek TILAM. please laaa..sekarang aku becinta ngan tilam jekk..walaupun tiap-tiap malam terpakse share ngan anak-anak aku, tapi tak ape, still layan. musim hujan cam nih plak kan…heh., waktu tido dah jadi awal siket dah. dulu tido kul 1 pagi..kul 2..sekarang tido dah kul 1030. hahaha…dah macam budak skola kan? peduli ape, bukannye ade bende lain nak buat pun…waktu yang ade mesti di isi dengan bercinta ngan incek tilam.

OHH baru teringat. before-before this, everytime lalu kat tol batu tiga, aku akan terpandang satu kedai makan kat sebelah al-ikhsan, name die, Sup Klasik. Hari-hari jugak lah aku meroyan nak try!! tapi hari-hari jugak lah tak sempat!!! HUHU. Then hari ni dengan happynye aku sempat pegi..YEAYYY!!! penuh rase bersemangat aku pegi weeehhh…SUP IS MA FAVORITE. uuyeahh! 

Sekali dapat sup die, haihh…KLASIK sangat pun tak leh jugak kakak. i dont know lah..macam makan air kari yang cair..urghh..Its okay, name pun try. and aku pun tak sure ni sup menu belah negeri mane. just tak berkenan kat tekak aku. Harga die biasa-biasa je. 

AND YESSS, aku dah tukar num phone. Since aku ni pun tak de lah siapa-siapa kat semua orang, so tak de lah aku risau sangat nak tukar number. bukanye ramai nak cari pun. Lagipun, phone aku tu banyak tul sms iklan-iklan lah discount lah pe bende lahh…and yang selalu call pun penagih-penagih hutang and orang jual insurans. HEH. Aku guna CELCOM dah sekarang. ye lee., MAXIS banyak charge tersembunyi. SAKIT HATI aku wehh…tiap-tiap bulan bill aku rm 200++..nak kate gayut, tak jugak. aku paling kedekut nak call orang. nak kate sms, lagi la tak. aku paling pemalas nak taip kat handphone tuh..camne bill boleh melambung?? dari dulu aku pengguna tegar maxis. ini kau balas?? nyaahhh kau MAXIS dari hidup aku. 

OKAY lah…aku datang nak guna wifi mekdi ni sebab nak hantar email jek sebenarnye tadi. sambil-sambil lah update blog. dah berhabuk dah tu tak update cite. HUHU. NAK BALIK NAK BALIK!!! NAK TIDO..PENATTTT.. 

Sekian, Assalamualaikum. 





You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe