Food hunting : Manhattan Fish Market (Sunway Pyramid)

11:31:00 am

Melangkah masuk je ke dalam restoran tu, dah tak ade rase "Manhattan Fish Market" tu dah.. Tapi terase seperti "Bangladesh Fish Market". HAHA! jahat betol. okay mahapkan saye. Pergi bertiga dengan Hajar and Anis, time waiter tu nak bawa kitorang ke tempat duduk, ramai waiter lain yang jugak amik perhatian kat kitorang. and diorang semua were like "WELCOME TO MANHATTAN FISH MARKET", dengan suara kuatnye,..pastu kat belah telinga kitorang plak kan. Wahh...ingat kitorang pekak ke ape?




Okayh sebelum tu, meh jawab teka teki nih. Everytime masuk MFM kite akan jumpe tisu ni. and berbeza-beza teka teki die, im not sure, berbeza every month or every place? 

sile jawab!


Aku suke sangat MFM. Minuman die Sweet Alabama memang terbaik. aku boleh habiskan 2 gelas terus! Haaaa..nampak tak betape aku suke. huhu. And then menu die pun best, banyak pilihan. for those yang tak suke seafood, ade jugak Chicken Liberty (My favorite yawwww!). Flame platter die memang complete dengan macam-macam jenis seafood. kire puas hati lah. Price range pun okay, korang boleh tinguk menu die kat sini.... :)

Seorang lelaki bangladesh amik order kitorang, i dont know lah mungkin mamat ni demam ke ape, tapi kuyu sangat muke die. tak bermaya. bercakap pun malas, lemah gemalai..alahaiiii....kalau ye pun senyum sikit lah bang?

So for this time, aku order Chicken Liberty, Anis order Creamy Chicken and Hajar plak order Chicken Marinara. Most of the time aku akan order Chicken Liberty, aku suke sangat ayam die, and nasi die yang sebiji-sebiji orang cakap. tak melekit. (EH? i dont know la how to explain, nasi tu macam kembang and melekat, u know?) Nasi die pun ade flavor yang best, great combination, served with brocoli and carrot

Restoran agak penuh hari ni, so, makanan kitorang agak lambat nak sampai. Its okay lah, since aku pun perut tak de la lapar sangat. masih boleh tunggu dengan relax. After a while, makanan pun sampaii....taraaaaa....first thing yang aku cakap bile makanan sampai.. "mak aihh...kecik gile ayam die!" ...SORRY! tapi memang aku terperanjat time tu. sebab this is not the first time kan makan kat MFM. in this is not the first time aku minta size 'light'. Usually, portion die better than THIS!!



beberape minit selepas tu, makanan hajar and Anis plak sampai, yang menghairankan, ayam kat plate diorang besar plak. PAdahal diorang pun order "light". wahh...and ape yang lagi mengecewakan, plate aku tak complete. something is missing. what eh?? yaaa.....CARROT! no CARROT! where is my CARROT? hadoii...

Last last, aku makan berincit-incit. hahaha...sebab ayam die kecik, makan la secubit secubit. flavor dah perfect, tapi portion plak tak ngam. Also, nasi die melekat-lekat. tak macam selalu. In our opinion lah..this is MANHATTAN FISH MARKET, tak kisah la berape ramai pun orang yang datang serbu time tu, sepatutnye diorang tetap jaga KUALITI makanan diorang. 

But, i still love MFM. next time tetap akan pergi makan kat MFM lagi, but, maybe not at Sunway Pyramid lah. HEHE...

OH yaa...jawapan bagi teka teki tadi, HEH..

got it??


p/s: It is not wrong to hire foreign workers, yaa i know, some of pengusaha restoran hire diorang sebab diorang cheaper. but still, tinguk la macam mane diorang buat kerja (bukan semua..just SOME of them!) muke masam, customer pun not pleased. and teringat la kes time makan kat Old Town White Coffee Shah Alam last month, lain yang kita minta, lain yang die bagi. almost jadi pergaduhan. miscommunication. itu akibatnya bile pekerja semua foreign, and tak faham english and malay sangat. At least, biarlah ade beberape pekerja tu local. or someone yang faham english better. 

ni plak milo panas yang aku beli kat McD seksyen 2, shah alam, drive thru sebelah malam. sepatutnye air die penuh..tapi aku dapat separuh je. whyyy oh whyyy? SAD :( serba tak kena plak hari nih. aihh... 










You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe