Few hours before moving.

3:08:00 pm

Assalamualaikum...

Dalam bebrape jam lagi, aku akan meninggalkan bumi semenanjung. urghhh..macam tak percaya. lain yang aku plan, lain plak jadinye. aku cuba sedaya upaya untuk berfikiran positif and redha dengan semua ni. mungkin memang tuhan dah tulis rezeki aku kat Sabah?

Alrighttttt...tak mau lah emo emo. seboleh bolehnye aku nak habiskan mase aku yang ade ni (wahh...macam orang nak mati plak...huhu. eh who knows? bila bile je tuhan boleh cabut nyawa ok!) dengan bermanfaat. Setakat ni dah pun mengucapkan goodbye kepada beberape orang kawanyangkusayang. lepas ni dah susah nak jumpe.


haaaa..cane nak bawa ni ??


Ramai yang tanye, ape plan balik sabah ni? dah ade keje ke? HUHU. aku jawab "tak ade. goyang kaki" HAHA!. seriously tak ade plan! maybe ade la tu dalam kepalaotak abang aku yang die nak aku buat. waittt and seeeeeee...

OH OH korang dah try makan resipe terbaru KFC? Golden wrap chicken. For those yang suke makan nando's, and suke kan pedas, this is just sooooooo right for you. bile tinguk poster die, aku ingatkan yang kat tepi tepi ayam die tu roti die..macam roti nan ke ape. rupenye  bendalah tu just a paper. TAK BOLEH MAKAN OKAYYY!! jangan nak memandai mandai makan paper tu kononnye tu eatable paper. TAK!

jadi promoter KFC pun boley.

Tapi yang tak bestnye, golden wrap chicken ni a bit oily..aku suke makan jagung die tu, tapi oily ler.. rase die plak, HUmppphhh sodaaappppp bak hanggg!! 

packaging die macam ni. haha. 

taraaaa.....roasted yang tak berape nak roast.

So, saya suggest kan anda, anda dan anda untuk try ni kat KFC yang berdekatan! :P

.
.
.
.
.
Remember this?



Kalau yang follow my instagram mesti pernah nampak ni kat timeline korang kan? kucing yang tak macam kucing. macam tikus. urhhh...anak kucing okay..shian die. telinga tak kembang lagi. Anyway die ni sebenarnye baru lahir, mama die (yang aku panggil Ning.) sebenarnye kucing orang rumah belakang kitorang. entahlahh...aku pun tak sure kenapa tuan die dah taknak die. time tu Ning beranak   kan kecik. (OH ya kecik dah mati, sama hari dengan Tammy mati. SAD!!!!!) .Ni kira second batch la Ning beranak. 

Masalahnye, tuan die taknak, tapi buang die, letak cage belakang rumah. dah sah sah lahhhhh Ning ni kelaparan and akan merayau kat rumah kitorang sebab rumah kitorang ade kucing, so mesti la ade makanan. Hew....geram!! aku yang time tu ade dua ekor kucing je, tiba tiba ade 4 ekor kucing. tu tak masuk lagi Kecik yang rumah depan, ngan mama die. Fewwwhhh..rumah aku memang "cafe" bagi kucing kucing kat perumahan tu. no wonder la bibi leh jangkit penyakit, sebab banyak sangat kucing keluar masuk.

OKAY CERITA DAH MELARAT.

Nak dijadikan cerita, pagi tadi aku dengar suara baby kucing ni. kuat sangatttttt..and suara Ning kat belakang tu. aku pun pelik. tiba tiba aku terfikir pasal lubang kat belakang rumah kitorang. Aku pun pegi la jenguk. and yesss sangkaan aku betul, bile aku tinguk si baby kucing ni terjatuh dalam lubang tu. shiannnn sangat. aku pun buatlaaaa aktiviti menyelamat. haihhh...shian die, tejuk. 

Ni kitorang dah nak pindah rumah, erm tak tau la ape nasib die. dah la comel. bile pegang duk diam plak tu. rase nak geget!! 





ok tu je. HEHE. kbai.



You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe