Krabi : Day 2 (13 Oct 2012)

12:49:00 pm

Kitorang bangun seawal 7.00 pagi sebab nak get ready for tour to Phi Phi island hari ni..A tuk tuk will come at 830 am to hotel and fetch us. Get ready for adventure guyss!! Sun block paling penting. jangan lupe pakai. uhuu...today ade activity snorkeling. so, nak prepare camera untuk bawa masuk dalam air.  yepp..beli kamera cover, harga 100 baht je. eleyyhh padahal semalam usya2 harga die 80 baht je kut! mentang2 awal pagi kedai tak buka lagi, siot je nak cekik darah. huh!

All rights reserved.
breakfast! be careful sbb kebanyakan kedai gune pork sausage and pork bacon..kena tanye okay!



ni speed boat yg kitorang akan naik!

waterproof bag, is a must!!

kitorang akan berada kat dalam boat untuk 2-3 jam. so memang aku surrender la bab tu. sebab aku akan muntah2 kalau terlalu lama. as a preparation, aku makan ubat siap2. the thing is, kitorang tak tau nak amik ubat tu sebiji or dua biji. then aku gi la google, lepas tu dapat tau kena makan 2 biji. aha..pandai sangat kan, aku makan la dua biji. after 30 min makan ubat, aku pening, lain macam punye pening..badan lemah, rase nak merangkak, serius time tu aku tak tau kenape...


tanak leper plak rambut korang kan??

tinguk la bebudak ni..kemain excited amik2 gambar kt boat. aku dah terduduk je time ni. nak bangun pun tak larat. :(

Our first stop is kat this beautiful beach. ..seriously pantai yang sangat cantik. nak mandi.....tapi turun je dari boat, mak aihhh..rase macam nak merangkak je, aku nak duduk, duduk, duduk, tu je yang aku fikir. 

ape bende mat salleh tu buat wehh?





tengok la aku kat belakang tu.hahah..dorang sibuk amik gambar sume, aku tak begerak pun. kaku. haihh -.-" sakit kepale time ni, tak tau nak cakap mcm mane dah...bercakap pun, dah macam org lalok. lemah gemalai wehh...tapi aku lawan, try lawan sakit tu, dengan kata2 semangat dari wani, aku gagahi diri untuk bagi pose yang terbaik untuk kawan2. mahahahaha...


Seriously kalau fikir balik, aduii rugi nye rase. dah la tak byk gambar kat pantai tu...and aku tak mandi pun kat pntai tu..aduuu...kenapalaahh!!

second stop kat satu pulau ni, kat Phi Phi island, but ape la name area ni, nape laa aku susah sangat nak ingat name die. Ao Maya Koh Phi PHi. haaaa...pantai ni pun cantekkk..ade kedai leh minum, and ade toilet. ramai gak tourist mandi2 kat sini. kitorang tak mandi pun..keje aku makan oreo. i dont knw why, somehow oreao buat aku rase ade energy. mahahahah....tu yg dah blh begerak2..



oraittt..ni perhentian ke-3. its snorkling time!  mahahha...aku pakse je untuk bangun. then masuk dalam air.




I must say, air memang best gile, leh nampak coral. coral kat sini banyak coral mati..and memang banyak ikan, but, tak banyak jenis pun. just ikan yg same je. antara kitorang, aku paling xreti bab berenang, so bile dorang dah jauh2 tu, aku tinggal la sorg2. huhuhu....nak amik pict pun ssh. just harapkan bantuan pekerja boat tu..sebab camera case waterproof yang aku beli tadi dah terkoyak..aku laa..gelabah sangat time bukak tadi. dah terkoyak. dah tak dapat nak bawak kamera...adoii ruginye la!! baru nak amik gambar bersama si ikan.

untuk perhentian ke -4 sekali lagi kitorang di bawa ke tempat untuk snorkeling. keadaan air agak beralun...cepat je aku hanyut..budak2 tu tah hilang ke mane...tak puas sebenranye, die kasi setengah jam je. aku dah la take time siket nak mesra2 ngan air.uhh...




its 2 pm  and kitorang sume dah lapar. untuk lunch, kitorang di bawa ke Phi Phi island, area yg banya kedai and ade penempatan la...best gak kat sini. buffet dah diesediakan..makanan die ade ayam, ikan, and ade sayur..selepas makan kitorang ade mase untuk jalan2 kat island tu.




perjalanan balik ke Au Nang amik mase 45 minit. tamatlah sudah tour kitorang..yeayyy...Alhamdulillah di beri kesempatan untuk buat semua ni. For only 1200 baht, kitorang dapat round2 pulau and buat snorkeling, + lunch... nice.. :)

sebenarnye kt blkg tu la james bond island..satu pulau kecik yg connect ngn pulau besar,only time surut je pasir tu nampak. time ni mmg pasir tu leh nampak! arghh rugii!!


kat mane2 ade jumpe box camni...


tapi agak dissapointed gak sebab tak dapat pergi pun james bond (007) island! arghh..pulau paling femes tuuuuu...kitorang just lalu time otw balik. ade orang buat wedding photography plak time tu kann...pulau tu dalam package lain..dalam package 4 island. :( 












You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe