Oh my English!

12:22:00 pm

bercakap pasal english ni, kalau nak compare, memang aku ngan anak2 buah aku beza sangat la. Dorang memang pndai la bab bertutur dalam english ni. well thats good, ade kesedaran untuk study bahasa nih..aku malu ke sbb kurengg dari ank2 buah sendiri? no lah...okay la tu, mestila kite ni mendoakan adik2 kite, ank2 buah kite utk lgi bagus kan...

Tapi kadang2 aku terlalut2 cakap english tu, dgn grammar tunggang tebalik, hahhha..sorry la guys..learning! learning! pernah hari tu, nak beli sarung bantal, tapi sebab tak tau label kat box tu, terbeli benda lain. oh my english! hahaha...nasib baik bende tu masih blh gune...kalau tak, satu pembaziran!!! ape laaaa... 

English seronok, kite leh communicate ngan ramai orang. plus, even nak kerja kerani pun skang ni, die nak yang fluent english. penting kan belajar english ni? come on, bile org buat salah, kite tegur sebab kite care. bukan kite gelakkan. tak kesah la fluent macam mane english korang, still ade mistake sana sini kan? hehe. aku tak kesah pun klau ade orang nak tegur silap aku ke ape, di alu2 kan. i dont know why, aku dah belajar gak mcm orang lain, tapi tak lekat kat otak. pasal principle2 sume. aku just ingat beberape hari je, lepastu aku dah lupe. start ckp tunggang tebalik lagi. thats why aku suke cakap english ngan orang, so that aku boleh belajar, aku nak improve. if kite tak try, macam mn nak maju, kan? 

oh ya, and aku tak malu nak cakap, aku pun tinguk Oh my English! gak. hahah...boleh belajar sikit2. lagipun cite tu best ape..Mr Middleton hensem apeee?? walaupun sleng british die tak ade..haha..tapi okay la tu...huhu..my teacher dulu cakap kalau nak belajar english, jangan belajar dari lagu2 omputih. tapi how lahh..?hahah...aku rase aku banyak belajar dari situ kut. mase kat matriks dulu, sebelum paper english, sebab kalau maths, or physics, or bio, kite leh study buat exercise kan? tpi kalau englisH?huhu.. so kitorang kat bilik dulu ape yg kitorang buat, kitorg akan bace reader's digest. ahha. why reader's digest? sebab tu je english meg yg ade kat bilik! hahaha...kire awal pagi tu ktorang akan membaca membaca...kasi panas otak..kasi biase otak ngan perkataan english. Alhamdulillah setakat ni result exam time english tak pernah mengecewakan lagi.. :)

But, terer macam mane pun kite berbahasa inggeris. jangan pernah lupe bahasa kita sendiri okayH? kan sekang ade mcm2 iklan tu kat tv, suh kite berbahasa melayu time meeting, iklan die yang ade malay india n chinese, yang awkward gile meeting tu. hahah...kite bercakap english bukan untuk menunjuk2, tu jangan lupe. kalau tahu berbahsa english tu adalah advantage..senang pada masa hadapan. as for me, masih dalam learning process...! aku sentisa sedar, n aku tak pernah cakap english aku hebat or perfect. aku sendiri tau mcm mn level aku. hehee.. :D






P/s: i just want to live my life. i dont want that negative energy anymore. for those yg tak suke aku, ape yg aku harapkan just, please,  kita buat hal masing2 je la. aku tak amik tau pasal korang, n korang pun tak payah amik tau pasal ape yg aku tulis or anything. i am sorry kalau selama kite kenal aku ade buat salah ngan korang. terkasar bahase, or terguris perasaan. seikhlas hati, dgn rase rendah hati.. aku minta maaf sangat2. ape yang aku minta, kite same2 lupekan masing2. tu je...aku merayu..sangat2..




You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe