Learn to leave.

3:49:00 pm

Assalamualaikum.

Aku dapat tajuk ni daripada status facebook seorang kawan aku, baru kejap tadi. menarik minat aku untuk buat post pasal ni. aku tak ade idea sangat, tapi sementara menunggu makanan yang aku bungkus siap, sedang aku duduk seorang diri kat kedai ni dengan awkward, aku biarkan la jari jemari aku menari-nari di keypad handphone nih.

nak mengatakan kepada orang lain, kepada diri sendiri, "learn to leave", memang mudah. tapi diri yang membawa beban tu, betapa susahnya. setiap orang, yang ade di sekeliling kite, or kat mane-mane sahaja, masing-masing menggalas beban dari masa lampau, yang orang lain tak nampak. cuma yang membezakan kite, berape besar beban yang di bawa oleh setiap orang. Setiap orang, ade cerita, ade rahsia.

yaaa..ini mengingatkan aku pada satu episod How I Met Your Mother wich i agreed. Unfortunately setelah berjam-jam cuba cari balik episode yang mane, aku tak jumpe...tak dapat nak share kat sini episode tu. one day kalau ade, aku upload eh. (aku dah dapat episode tu...how i met your mother season 5, episode 23. in the end akan ade scene ni...which is true..)


everyone does have baggage, whether you see it or not. 
And all you need is just someone yang honest and ikhlas to carry the baggage together. :)
Learn to leave. ape yang kite nak "leave" kan tu? Macam-macam, lain orang, lain lah beban yang di pikul.  dari pelbagai aspect, kebendaan, perasaan, keluarga, kawan-kawan, cita-cita. Kenape beban ni, kite perlu belajar untuk tinggalkan die? kenapa tak pikul sepanjang hayat? Well, orang cakap, in order to move on, u will have to leave your past. HOW? its in our history. How to leave the past when it will always in our history. Like it or not, its there.

Why we have to leave?
Sebab...................................................

A lot of things yang perlu ditinggalkan, u may leave and move on, but the scars remain. because when a heart breaks, it don't break even. try amati lirik lagu "Breakeven" by The Script.

adakah kali ni post touching aku? huhu why so serious? well, thats good. after everything, i need a time to sit and think about everything that going on in my life, all the actions i took, i need to slow things down a bit. seems like everyone already leave, but im the only who stay. i should leave too. i dont need the new me, but i need a new chapter. i will learn to leave.

Yamhullahu ma yashaaa' (Allah menghapuskan apa jua yang dikehendaki-Nya)
if u need help to forget something/someone, amalkan doa ni, insyAllah di permudahkan.  


Assalamualaikum.


You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe