Si peminta sedekah kat Khulafa

1:34:00 am

Assalammualaikum.. :)

Malam ni aku terase nak cari ayam tandoori plak. aku suke makan ayam tandoori hakim ngan restoran barra. tapi tempat2 tuu sangat lahhh crowded. aku ni kurang berminat siket kalau dah crowdd sangat. maka dengan buang tabiat nye aku ngan Hajar try makan kat Khulafa. heh..believ it, kitorang tak pernah try makan kat Khulafa nih. tak ramai sangat lah orang kat sini..okay laa...menu die siap western, dimsum sume ade. wahh kemain...so menu malam ni megi goreng pedas2, ayam tandoori, roti bakar, and Mango juice. ahaa..banyak kan? ini namenye perut kebuluq!! huhhu...hajar plak order roti tisu ngan sirap ais. tapi roti tisu die, panjang memang lah panjang. tapi tak berdiri mcm selalu. eh ape ke pelik? tak menarik la mcm ni bang?? dah la masennnn...ayam tandoori aku plak keras semacam. heh, patutlah tak rmai sangat org kat sini.


Dalam makan tu, lebih kurang dalam 15 minit, ade 4 orang buta yang datang minta sedekah. kan ade selalu orang2 buta datang ditemani sorang yang tak buta kat sebelh tlg bagi tunjuk jalan, then dorg kadang2 bawa tisu untuk dijual. ramai kut, 4 orang dalam 15 minit! agak2 kalau aku duduk dalam 9 jam berape org plak yg dtg..? kadang2 bukan orang buta, kadang2 ade adik2 yang datang dr meja ke meja dengan dialog yg same, or makcik yang jual kerepek,..or akak2 yang jual minyak gamat dan sebagainye. aku paling kesian tinguk makcik tua sebenrnye, jual kerepek. dalam kepala otak aku terlintas "mane ank die..sepatutnye skg die duduk kat rmh..bia anak cri rezeki"... sedih tinguk. tinguk dorang ni buat aku sedar. betapa terdesak nya hidup dorang nak cari duit.. tak kisah la dorang ni jenis ade agent ke tak, ri tu time makan kat kedai western belakang Hakim, ade sorang lelaki around 26-27 kut yang buta, and sorang yg bawa die tak buta lebih kurang umo yang same gak..pakaian tak macam rempit plak kan...tak tau la nak ckp mcm mne, takpe lah, kalau dorang berbohong pun, itu urusan mereka dengan Allah. kesempitan hidup memaksa diorang ni meminta sedekah. ini baru la namanya terdesak. bukanye ade duit ade kerja, duit habis d prtgahan bulan sebab diri sendiri tak pandai saving, diri sendiri bazir duit sana sini, itu kite panggil terdesak. bukan okay. selagi kite cukup anggota, cukup kudrat,..selagi boleh usaha, kite tak kan terdesak.

its been a great night, i had fun with Wani and Hajar. u guys shouldnt make it so fun! now im addicted and i want moreeeeee!!! damnit!! hahahaha... :D i look at the moon, i ask myself what i want. what i want is... i want to stop messing with other people's feeling. not because malam ni aku seronok, so aku rase aku kuat la...noooo, tapi sebab im done. aku taknak orang sakit, or bergaduh, serabut pasal aku lagi. aku taknak masuk campur dalam hidup orang lain lagi,..dari dulu pun sepatutnye aku avoid, tapi, sebab hati. Now pun aku sendiri lagi.besides, all those lies, meluat... :) okay lahh..badan dah penat esok nak bangun awal..oh yaaa thanks for those yg beli baju kat aku..yeaa..me love u much much! nanti aku hantar okay!!

Goodnight..Assalammualaikum.










You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe